konrtol
brevkassespørgsmål af
Anonym
Hej Cyperhus.. Jeg håber det er det rigtige sted jeg er kommet ind med mit spørgsmål. og som jeg håber jeg kan få et frisk pust på tilværelsen. Okay jeg er en pige på 24 år bor med min kæretse men jeg har lidt af en problem -hvergang min kæretse han siger å har lidt ondt der eller hvad det kunne være- så straks tænker jeg det væreste- ånej hva kan det være og kan lige frem søge på nettet om det. Han har nemlige mange modermærker min kæretse og et af dem syntes jeg har forandret sig men hvor han selv siger det har altid set sådan ud hvor han siger jeg ikke skal bekymere mig mere om det. Men hvor jeg så stadig søger en masse på nettet om modermærker. Hvorfor kan jeg ikke bare tage det med ro og høre hvad min kæretse siger så min hverdag kan blive lettere for mig. for han vil ikke til lægen han synyes ikke det ser mærkeligt ud .har ptøvet alt men nej han vil ikke. Men et sted tænker jeg også det måske os er sundt for mig at han siger nej går ikke til lægen- for ved mig selv har jeg det os sådan lidt at hvis der er det mindste ved min krop går jeg til lægen. Håber at høre fra jer snart og i kan give mig en lettere hverdag.

Svar:
Hej med dig!
Mange tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at du synes, det er hårdt at skulle tænke så meget på sygdom. Jeg synes, det lyder som om, at du godt kunne bruge nogen at snakke med om det. Derfor vil jeg faktisk det er bedre for dig at logge på chatten herinde, fordi her sidder der voksne som du anonymt kan snakke med og som er klar til at lytte og kan tale med dig om, hvad det er du går og tænker på. Jeg tror det er nemmere for den voksne at hjælpe dig, når I kan snakke frem og tilbage om det og når den voksne kan spørge dig om forskellige ting. Derfor ville det også være en god ide at spørge en voksen i virkeligheden, en som du stoler på og har det godt med.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Mange hilsner
Christine