Tør udløsning

brevkassespørgsmål

Tør udløsning

brevkassespørgsmål af
Anton
16 år

Mig og min kæreste havde sex for første gang men jeg fik en tør udløsning. Hun spurte om jeg kom. Jeg sagde ja men jeg hvad ikke for der ikke kom noget med ud. Jeg havde altid onaneret og har fået en tør udløsning har kun fået små portioner nogle enkle gange. Men jeg havde altid bare troede ør at det var fordi at jeg gjorder det forkert men åbentbart ikke. Hvad du måske hvorfor at det sker?

Svar:

Hej med dig Anton

Tak for dit spørgsmål, som jeg vil gøre mit bedste for at besvare!

Når man taler om udløsning eller orgasme, så er det faktisk to forskellige ting. Orgasme er den følelse af velbehag, som man mærker i kroppen, når man når klimaks, imens udløsning er selve frigivelsen af sæd, det som mange også kalder sædafgang. De to ting sker oftest samtidig, men for nogle mænd så kan man enten have problemer med at få orgasme eller problemer med at få sædadgang. Der kan være forskellige årsager til det, og den eneste måde at finde ud af, hvad det skyldes, det er simpelthen ved at kigge forbi sin egen læge og få en snak om det.

Nu ved jeg godt, at det måske ikke lyder som det allerfedeste i hele verden at skulle tale med sin læge om, men husk på at det er din læges arbejde, og det er hverken første eller sidste gang, at din læge skal snakke med nogen om sex eller lignende. Din læge synes ikke, at det er pinligt, det er simpelthen bare endnu en arbejdsopgave, ligesom at skulle udskrive en recept eller tage en blodprøve. Så hvis det er noget, der generer eller bekymrer dig, så synes, at du skal kigge forbi din læge.

Når det så er sagt, så synes jeg også, at det er vigtigt at nævne, at man godt kan have et godt sexliv, selvom man får tør udløsning. Når jeg så alligevel tænker, at det vil være godt at tale med din læge om det, så er det fordi, at det for nogle kan ramme selvtilliden lidt eller gøre, at man er usikker, når man har sex, og sådan skal det ikke være. Så er det bedre, at man får noget hjælp til det.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og jeg ønsker dig alt det bedste!

Med venlig hilsen

Dagmar

Dagmars billede
Dagmar fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål