Træt og lyst til at være alene
brevkassespørgsmål af
Mike
10 år
Hej jeg en 10årig dreng jeg meget træt ondt i bene og vil helst bare ligge på sofaen jeg kan nemt spise og føler mig heller ikke syg men min krop gør ondt og jeg føler ikke jeg kan holde til meget og jeg tynd så heller ikke der for er det oki tegn ?

Svar:
Hej med dig.
Man kan have ondt i kroppen og være træt af mange ting. Hvis man har brugt sin krop meget så kan man være meget træt og have ondt i kroppen. Man kan også blive meget træt hvis man tænker meget over bestemte ting.
Derer selvfølgelig også sygdomme der gør, at man kan være træt og have ondt i kroppen. Ud fra det du har skrevet har jeg desværre ikke noget bud på, om det er helt almindeligt, eller om der kan være noget galt. Som du selv skriver, så er det et godt tegn at du spiser.
Jeg synes du skal tale med en voksen om det. Enten dine forældre, eller en anden voksen eller søskende du er tryg ved. Når man er så ung som dig er det vigtigt at dele sådan nogle ting med en der er voksen, så man kan få talt om det, og ikke skal bekymre sig for meget.
Hvisdet er noget der fortsætter synes jeg det vil være en god idé, at kontakte din læge. Da du kun er 10 år, skal en af dine forældre med til lægen, og også derfor er det en god idé at tale med din far eller mor om det.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Hilsen fra Lea