Træt af der

brevkassespørgsmål

Træt af der

brevkassespørgsmål af
Mikkel
13 år
Oprettet 3 år 3 måneder siden

Hej jeg er en dreng på 13 mange af min venner har ramt puperteten og de har begyndt at for støre tissmand men min vil ikke rigtig komme i gang og jeg syns den er meget lille jeg Syns selv jeg er en dreng i meget god form og lever sundt ved i måske hvorfor

Svar:

Hej Mikkel.

Det kan være rigtig træls og svært, når ens venner rammer puberteten og udvikler sig en masse, mens det ikke sker for en selv endnu. Men det skal nok komme. For mange drenge begynder puberteten omkring 12-14 år. Når man kommer i puberteten vokser ens penis og tekstikler, man vokser i højden, ens kropsbygning ændrer sig, stemmen går i overgang, man sveder mere, får mere hår på kroppen, humørsvingninger, opfører sig anderledes osv. Det hele kommer ikke på én gang, så måske du allerede nu kan se, at der er sket nogle andre ændringer end at din penis vokser. Det kan også være, at der ikke er sket nogle ændringer endnu, og det er også helt normalt for din alder.

Det er rigtig godt, at du lever sundt og er i god form, men du skal nok komme i pubertet uanset. Der er ikke rigtig noget du kan gøre, for at få den i gang. Det kan også hænge sammen med ens gener, så hvis din far gik lidt senere i pubertet, så er der også sandsynlighed for, at du også vil. Men lige nu er det helt normalt, at du (måske) ikke endnu er kommet i puberteten.

Mange hilsner
Laura

LauraPernilles billede
Laura har svaret på dette spørgsmål