Tit våd

brevkassespørgsmål

Tit våd

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 5 år 3 måneder siden

Jeg er en dreng på 14 som gerne lige vil have svar på noget.

Jeg får meget tit våde underbukser. Altså jeg behøver ikke særlig meget fysisk kontakt med en pige og så er der en klat i mine underbukser. Ved ikke hvad jeg skal gøre altså bliver hurtigt liderlig tror jeg. Men onanere kun sådan 3-4 gange om ugen, og tror vist ikke det er så meget, idk.

Så har jeg også lige et andet spørgsmål angående pik-størrelse. Altså min pik er 12-14 cm i stiv-tilstand. Den er ikke så tyk som man ser på porno-film og pikhovedet er heller ikke så tydeligt. Ved ikke om der er noget galt med min pik. Og hvis der ikke er leder jeg efter svar på hvornår pikken bliver tykkere og længere...

Svar:

Hej med dig.

Det er et meget relevant spørgsmål, du kommer med og der er rigtig mange unge mennesker, der går med nogle af de samme tanker som dig. Derfor er det rigtig fint, at du kommer i brevkassen, så andre der står i samme situation også kan få afklaring på nogle af de spørgsmål, du kommer med.

Du har to spørgsmål og jeg vil starte med at svare på det første. Du skriver, at du tit får våde underbukser. Her tænker jeg, at du har ret i, at det ikke er så meget at onanere de her 3-4 gange om ugen. Måske er det, at du oplever at få våde underbukser et tegn på, at det kunne være fint at onanere mere for at undgå at blive liderlig, når du er i kontakt med en pige. Flere drenge i din alder onanerer faktisk hver dag, men ellers er det helt forskelligt fra person til person og man skal selvfølgelig gøre det, fordi man har lyst til det. Men umiddelbart tænker jeg, at det kunne gøre det lettere for dig ikke at blive tændt, hvis du onanerede mere jævnligt.

Dit andet spørgsmål går på din penisstørrelse. Faktisk er din penisstørrelse meget gennemsnitlig, da gennemsnittet er på 13 cm. Det kan du læse om på videnskab.dk. Du skriver også, at du søger svar på, hvornår den bliver tykkere og længere. Pikken kan vokse indtil du er færdig med at være i puberteten. Det kan være indtil du er 20 år, men det kan også være, når du er 16-17 år. Det er derfor endnu ikke til at sige, hvor stor din pik ender med at være. Den har nogle år til at vokse endnu, selvom det jo er meget forskelligt hvor længe og hvor meget den vokser.

Det er slet ikke unormalt at blive i tvivl om, om man har en lille pik. Mange drenge tror, at de har en lille pik, fordi de sammenligner sig selv med mændene i pornofilm. Men det er sådan, at pornofilm ofte er en kunstig fremstilling af, hvordan kroppen ser ud og hvordan sex foregår. Mange bliver faktisk også overraskede, når de første gang har sex, fordi det slet ikke foregår på samme måde som det sex, som man ser i porno. På samme måde som du tænker på penisstørrelse, så har piger også svært ved at lade vær med at sammenligne sig med pornostjerner og modeller. De har for eksempel ofte ikke ligeså store bryster eller så flade maver, som modeller kan have. Grunden til at jeg siger det her er, fordi at det du ser i pornofilm ikke er virkeligheden og det er ofte meget opstillet. Du kan læse mere om forskellen mellem porno og virkelighed her

Jeg håber, at du kunne bruge svaret. Skriv endelig ind igen, hvis der kommer andre spørgsmål, som du har brug for at få vendt.

Venligst
Signe M.

SigneMs billede
Signe fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål