Min lærer

brevkassespørgsmål

Min lærer

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej Jeg startede på efterskole her efter sommerferien første dag fik jeg allerede et godt øje til læren (31 år) 14 dage efter var jeg ved at ryde op det skal lige siges at jeg bor alene men jeg var ihvertfald ved at ryde op da min lærer kommer ind og sætter sig på min seng han siger mange søde ting og spørger om jeg vil med han hjem jeg sagde at jeg endenligt ikke havde lyst men jeg gjorde det alligevel da vi kom hjem tog han mig med op på hans soveværelse han begyndte at kysse og kærtegne mig forskellige steder vi begyndte at have sex de var dejligt jeg bor hjemme ved ham men mine forældre ved ikke noget om skal jeg fortælle det og er det klamt/normalt

Svar:

Hej med dig

Jeg synes det er super godt du skriver ind, fordi jeg kan godt høre på dig, at du er kommet i tvivl om dit forhold til din lærer er helt ok.

Det er fuldstændig normalt, at man som elev kan blive forelsket, fascineret og tiltrukket af sin lærer. Af flere grunde... for eksempel kan en lærer virke spændende og intelligent, måske ser han godt ud, på en mere voksen måde, måske kan han et eller andet med ord eller måske er han meget forståendeh og er rar at snakke med.. der kan være mange grunde til at blive tiltrukket af en lærer.

Derfor er der faktisk også lavet en lov om, at en lærer ikke må udnytte sin position som lærer. Det er ulovligt for en lærer at lægge an på elev, kysse eller berøre en elev eller have sex med en elev. Netop fordi mange elever kan være tiltrukket af en lærer og fordi en voksen lærer kan nemmere manipulere og udnytte det.

Eleven, og det er dig i denne her situation, er helt uden skyld.

Så mit svar til dig er, at ja, jeg synes du skal få det fortalt til dine forældre eller til skolelederen på efterskolen. Fordi den lærer lyder ikke som et rart menneske og jeg synes det er meget forkert af ham, at indlede et forhold til dig.

Jeg tror desværre at han udnytter dig og at det mest er på grund af det seksuelle. Jeg tror også, at han vil slå op med dig den dag, han ikke synes det er sjovt længere... og du fortjener ikke at bliver behandlet på den måde.

Jeg håber du kan bruge mit direkte svar til dig, men hvis du har brug for at snakke med en voksen om det her på siden, så vil jeg foreslå dig vores chatrådgivning. Her kan du også være helt anonym.

Kan du have det godt
Venlig hilsen
Erroll