Ting op i røven
brevkassespørgsmål af
Camilla
21 år
Mig og min veninde kan godt lide og få ting op i røven vi tænder og gøre det på hinanden vi har prøvet det en gang før.og vi begge kun lide det er det forkert er forvirret....

Svar:
Hej Camilla
Det lyder til at din veninde og dig er helt enige om at det er dejligt at gøre sammen, og det er i hvert fald ret afgørende i forhold til dit spørgsmål om hvorvidt det er forkert.
Jeg ved ikke om du har den her bekymring fordi du er bekymret for om det kan skabe problemer i jeres venskab, fordi I er to kvinder, fordi du er i tvivl om det er okay at komme ting i røven, eller noget helt fjerde?
Som jeg startede med at skrive, så er det selvfølgelig vigtigt at I er enige, og I begge har lyst. Måske er det godt at have en snak om hvordan I kan være opmærksomme på hinandens grænser?
Samtidig er det også vigtigt at I har nogen lunde samme forventninger til hinanden, og det I laver sammen. Er det bare lidt hygge mellem to veninder, eller er jeres forhold ved at ændre sig, fra veninder til noget mere, eller andet? Det er vigtigt fordi det at lave noget seksuelt sammen, sagtens kan ændre tingene mellem venner/veninder.
Handler det om at I er samme køn, så er det helt sikkert ikke forkert. Man kan måske blive overrasket over at man kan tænde på at lave noget seksuelt med en af samme køn, hvis man ellers tænker sig selv som hetro. Der tænker jeg ikke altid at menneskers seksuelle præferencer er hel så skarpt defineret. Man kan sagtens være mest til noget bestemt, samtidig med at man kan have lyst til at udforske andre muligheder også. Et er sikkert. Hvis det handler om køn, så er det helt sikkert ikke forkert.
Er det okay overhovedet at komme ting op i numsen? Ja, så længe I passer på hinanden og ikke bruger skarpe eller lignende farlige ting, så er det bestemt okay. Når man udforsker sine seksuelle lyster kan man godt blive overrasket. Måske har du aldrig tænkt at du ville tænde på at komme ting i numsen, og så kan man godt blive lidt forvirret, og tænke; det er jo slet ikke mig.  Jeg tænker faktisk det er meget almindeligt, at opdage, at der ikke altid er overensstemmelse mellem det billede man har af sig selv, og så virkeligheden. Den slags opdagelser kan man gøre sig mange gange i livet, og det kan handle om alt fra seksuelle præferencer, følelsesmæssige reaktioner, politiske overbevisninger og mange flere ting.
Ud fra din beskrivelse, så tænker jeg det I laver er helt i orden, og på ingen mode forkert. Tal med hinanden så I fortsat er sikre på at i er enige, og er opmærksomme på ikke at overskride hinandens grænser.
Håber du kan bruge mine tanker.
Mange hilsner Pedro