For lille?
brevkassespørgsmål af
???
13 år
Hej jeg er en dreng på 13 år og fylder 14 om 4 måneder, jeg er lidt itvivl om noget
Jeg syntes min penis er unormal lille kun ca. 5 cm med fuld jern og mange andre på min overgang har en penis på ca. 7 cm afslappet
og så har jeg også en mere, når jeg onanere ,kan jeg ikke sperme, jeg får følelsen, men der kommer ikke noget ud
Vær sød at hjælpe mig tak :-)

Svar:
Hey ???
Jeg kan godt forstå hvis du undrer dig. Det der med størrelsen er noget der fylder for rigtig mange når de kommer i puberteten. Det er sjældent morsomt at være den første der udvikler sig, og det er sjældent rart at være en af dem der udvikler sig sidst.  Så kan man godt føle sig anderledes,. Men det er du altså ikke. Det du fortæller lyder alt sammen helt normalt.
Vores kroppe er bare meget forskellige, og de udvikler sig forskelligt. Derfor er der slet ikke noget underligt ved at du er en af dem der ikke er så udviklet endnu. Det skal nok komme. Nogle rykker meget i starten og andre er ældre før kroppen og penis begynder at vokse. Indefor de næste par år, skal der nok ske en masse, og din penis vil helt sikkert vokse.
Størrelsen og det at du ikke kan sperme hænger sammen på den måde, at det med at kunne sperme også er en del af kroppens udvikling. Og hvis din penis ikke er vokset så meget endnu, giver det en idé om at hele din krop ikke er så langt i udviklingen endnu. Så lige som med størrelsen, så skal det med spermen også nok komme.
Der er ikke noget bestemt du kan gøre. Du bliver bare nødt til at være tålmodig. Kroppen kører i det tempo, kroppen har lyst til, og du skal nok nå i mål til sidst.
Mange hilsner
Lasse