Tilfreds
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Har ikke en kæreste men mit solo pude "humping" er bare ikke tilfredstillende. Jeg er ikke så følsom, dernede. Skal jeg være bange for at jeg får et shock når jeg kommer sammen med en dreng?

Svar:
Kære du,
Tusind tak for dit spørgsmål. Først og fremmest vil jeg fortælle dig, at du ikke har noget at frygte. Sex sammen med en partner er helt anderledes end sex alene. Det er to vidt forskellige oplevelser, og det kommer meget an på kommunikationen med din partner, og hvordan I vælger at have sex - men uanset hvad, har du intet at frygte. Oftest er sex med en partner i større grad en samlet oplevelse, hvor det er både handler om at blive tilfredsstillet sammen, og at gå på opdagelse i jeres forhold og med jeres kroppe. At du føler, du ikke er så følsom dernede, er ikke noget du skal frygte - du får ikke et chok første gang, du er sammen med en dreng, men du vil opleve, at det er noget helt andet end det, du selv kan opnå alene.
Det er langt fra alle, der får noget ud af at "humpe" en pude, og det er faktisk helt normalt. Hvis du søger tilfredsstillelse, vil jeg råde dig til at prøve andre metoder, der måske giver dig mere tilfredsstillelse, som eksempelvis at lægge dit forkus på din klitoris, dine lår, baller, bryster og skedeåbning. Det er de primære seksuelle zoner, hvor de fleste oplever at blive tændt ved berøring. Det er selvfølgelig forskelligt fra person til person - det er din krop, og du ved bedst, hvad der føles rart. Gå langsomt frem, stop hvis det gør ondt eller bliver ubehageligt, og brug gerne spyt på dine fingre, hvis du gnubber eller gnider et område i længere tid.
Din kliotiris er en lille "knap", der sidder over dit urinrør, lige hvor dine kønslæber mødes. Den er meget sensitiv, og det er oftest der, piger lægger deres fokus, fordi det er nemmere at blive tilfredsstillet gennem den. Brug gerne lidt spyt på dine finger, fordi den er ret sensitiv og kan godt blive lidt øm. Prøv at røre, kæle, trykke eller bare føle omkring området.
Det kan tage lidt tid at lære sin krop at kende, og der er ikke noget, der er forbudt, når du er alene. Tilfredsstillelsen er så forskellig fra person til person, så endelig ikke tro, at du aldrig opnår nogen form for tilfredsstillelse. Giv dig selv tid til at lære dig selv at kende, og hav tålmodighed med både din krop og dig selv.
Har du andre spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive ind igen. Der er ikke noget, man ikke må spørge om her i Cyberhus.
Frida fra Cyberhus.