Intimbarbering
brevkassespørgsmål af
Daniel
16 år
Jeg synes tit i giver gode svar, bl.a. om intimbarbering og sådan. Jeg skal lige starte med og sige at det selvfølgelige helt er pigens sag om hun vil shave, det er jeg helt med på. Alligevel vil jeg godt spørge om noget. Jeg har en supersød kæreste og hun er meget omhyggelig med at shave. Hun er altid helt glat og jeg tror det er noget hun sætter en ære i at være. Jeg har ikke spurgt hende for det er jeg for genert til, men jeg tror hun vokser eller blir vokset. Men hun glemmer altså røven. Nu er jeg meget intresseret i røv og hun er også meget intresseret i at jeg skal være intresseret i den for hun vender tit røven til så jeg kan behandle den, enten med finger eller tunge. Men hun har virklig meget hår i røven og det tager en lille smule af fornøjelsen for mig. Ved godt det er hendes sag og jeg har heller ikke sagt noget (er også for genert til det). Men kunne jeg godt antyde at det ville være enormt dejligt hvis hun også ville fjerne lidt hår i røven? Eller er det no go? Som sagt ved jeg altså godt det er pigers helt egen sag.

Svar:
Kære Daniel
Hvor er det bare tydeligt at du både respekterer og holder af din kæreste. Jeg tænker at det er et rigtig godt udgangspunkt, også når man skal tage en snak om intimbarbering.
For det synes jeg nemlig at du skal, for selvom det er hendes egen beslutning om hvorvidt hun vælger at reagere på det, så lyder det som noget I begge ville have interesse i, fordi røven får så meget opmærksomhed, når I er seksuelle sammen.
Jeg tænker at du kan starte ud med at sige noget af det samme som du skriver her - at du synes det er frækt at hun er glat, og at du også synes det ville være dejligt for jer begge, hvis hun også var glat i røven, fordi du nyder at tilfredstille hende på den måde også. Min umiddelbare tanker er at du sagtens kan være helt ærlig med hende, for I er jo begge to klar over at du slikker hende der/behandler den med en finger. Det er altså på den måde en del af jeres sex sammen, og når man er i et parforhold, så er det en rigtig god idé at øve sig i at tale om sex - både ift. hvad man kan lide og hvad man ikke kan lide, men også ift. hvis der er fantasier eller andre ting, som man gerne vil prøve af eller udforske sammen med den anden. Sex er noget der udvikler sig over tid, og efterhånden som I lærer hinanden bedre og bedre at kende, jo nemmere bliver det også at tale om de her ting.
Når det så er sagt, så tænker jeg at du skal overveje hvornår du vælger at nævne det. Det skal f.eks. ikke være lige efter sex, fordi det ofte er et mere sårbart tidspunkt, hvor hun måske kan opfatte det som kritik. Du kan prøve at sætte rammerne for en romantisk aften, måske med levende lys og hendes yndlings snacks, og så åbne for en samtale om jeres sex. Måske er der også noget hun savner eller kunne tænke sig?
Jeg håber at I får taget en god snak om jeres sexliv generelt, og så håber jeg at du føler dig tryg nok til at fortælle hende at det kunne være dejligt med en barbering (eller voksning) der gik hele vejen ned.
Forresten er jeg glad for at høre at du kan lide vores brevkasse; du må gerne skrive igen, hvis der dukker flere spørgsmål op.
Mange venlige hilsner,
Camilla