Inden du selv stiller et spørgsmål
Tandlægebrevkassen svarer kun på udvalgte spørgsmål
OBS: Tandlægebrevkassen modtager så mange spørgsmål, at vi ikke kan give alle svar. Du kan derfor ikke være sikker på at få svar, hvis du stiller et spørgsmål til tandlægen.
For at så mange som muligt alligevel kan få hjælp, har vi fundet frem til de spørgsmål vi oftest modtager omkring tænder, og samlet dem i en oversigt, som du kan finde her
tandlæge voks
brevkassespørgsmål af
lærke
13 år
må man gerne sove med tandlæge voks?

Svar:
Hej Lærke,
Tak for dit spørgsmål.
Jeg tænker, at den type tandlægevoks du mener, er det, som man får udleveret hos bøjletandlægen, når man får fast apparatur (togskinner) på tænderne.
Og ja den type voks må man gerne sove med.
Skulle det ske, at man sluger det mens man sover så kommer det blot ud i den anden ende.
Jeg håber at du har fået svar på dit spørgsmål.
Hvis du tænker på en anden type tandlægevoks, så må du skrive et nyt mere uddybende spørgsmål.
Mange hilsner
Mia, Tandlægen