Rygdelle
brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Mit ene ben er et par cm længere end det andet ben, hvilket har resulteret i at min overkrop er blevet lidt skæv. I mine teenagerår var jeg meget  slank (167 cm 50 kilo) og har nu taget 10-15 kilo på. Jeg synes kun det har gjort noget godt for min krop og mine former, så på den måde er jeg ikke utilfreds, men jeg har fået en lille “rygdelle”, eller har hvertfald først opdaget den nu, men kun i den ene side som jeg er lidt træt af. Kan det være fordi min overkrop er lidt skæv når det kun er den ene side? Og kan jeg gøre noget for at fjerne den?

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan forstå, at dine ben er lidt forskellig størrelse og at du min har fået en rygdelle i den ene side.
Det er ikke sandsynligt at forskellen på dine ben har gjort, at du har fået en rygdelle. Der er så lille forskel på dine ben, at det ikke vil gøre din overkrop så skæv, at du have få overskydende hud i den ene side. Du kan lave ryg-og maveøvelser og prøve at træne den væk. Men som du skriver, så er det rigtig flot med former, og du kan overveje, om din ene rygdelle ikke bare skal være en del af dig? Husk på, at alle mennesker ser heldigvis forskellige ud :)
Mange hilsner
Marie