Sæd med urin
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej, jeg en dreng på 17. Nogen gange når jeg tisser, kommer der sæd lignende med ud. Dens konsistens minder præcis om sæd. Det forekommer mest når man skal presse for at lave afføring. Det gør IKKE ondt, og man mærker det heller ikke. Jeg er meget i tvivl om det er normalt, og da jeg allerede har fået konstateret årebrok, er jeg meget bekymret. Jeg har ikke haft nogen seksuel kontakt med nogen

Svar:
Hej, og mange tak dit gode spørgsmål :-)
Umiddelbart synes jeg ikke du skal være bekymret. Der kan være flere årsager til det du nævner, hyppigst kan det være protein i urinen som kan gøre, at der kommer noget "sæd lignende" med ud når du tisser, fx hvis man spiser meget kød eller ikke drikker meget vand.
Jeg vil dog klart anbefale på det du skriver, at du får lavet en urinstix (tisse-prøve) hos egen læge, for at se nærmere på din urin, og om der evt er bakterier, eller for meget protein i din urin.
Og der er ingen grund til, at du skal være bekymret :-)
God dag,
Mvh
Khaled