Forhuden
brevkassespørgsmål af
Jakob
17 år
så jeg har et spørgsmål og det er. hvornår skal man trække forhuden tilbage skal den altid være trækket tilbage eller er det kun når man skal have sex og når man er i bad for jeg er skam lidt i tvivl.

Svar:
Hej Jakob
Man kan så nemt blive i tvivl, så det er super godt at du spørger.
Svaret gemmer sig i formålet med forhuden. Og det er helt enkelt at beskytte penishovedet mod skade og slid. Derfor giver det mest mening at forhuden, for det meste, er trukket hen over penishovedet, i det omfang det kan lade dig gøre.
Nogle har så meget forhud at hele hovedet er dækket og andre har mindre i så er det måske kun halvdelen af hovedet der er dækket. Nogle er omskåret af enten religiøse, kulturelle eller medicinske årsager, og så er der selvfølgelig slet ikke noget forhud.
I forbindelse med sex og onani giver det god mening at trække forhuden tilbage hvis det ikke sker automatisk, når man får rejsning. Og så selvfølgelig når man vasker sig. Men sådan når den ellers bare hænger i fred, skal forhuden bare have lov til at udfylde sin opgave, og det gør den bedst ved ikke at være trukket tilbage.
Mange hilsner Pedro