Svært ved at få en rejsning
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej jeg onenere omkring 3-7 gange om dagen og når jeg for en rejsning så er min penis stadig lidt slap i det og ik stærk nok yil en hel rejsning så man kan sige at jeg for en halv rejsning og det har jeg tænkt over i langt tid kan det være fordi at jeg onenere meget? fordi st jeg svaner megrt da jeg fik en rejsning og skader det at onenere så meget?

Svar:
Hey Anonym
Jeg kan godt forstå, hvis du bliver lidt bekymret, så det er bare så godt at du skriver og spørger.
Lad mig med det samme gøre det helt klart at onani ikke er skadeligt. Om du gør det en sjælden gang, eller mage gange om dagen er lige meget. Din krop og din penis tager ikke skade.
Når det så er sagt kan der godt være en sammenhæng mellem rigtig meget onani og at penis nogle gange er lidt halvslap i det. Men det er ikke fordi der er noget galt med din penis. Hvis man onanerer rigtig meget kan det godt blive lidt en vane. Så det ikke kun er noget man gør, når man er helt vildt tændt, men også noget man kan finde på at gøre fordi man lige har lidt tid, og det jo er meget hyggeligt. Mange unge skriver f.eks. at de har onaneret meget mere, mens der har været Corona. Ikke fordi de har været mere liderlige, men fordi de har haft mere tid, og fordi de har kedet sig. Og hvis onanien bliver sådan lidt en vane, kan det godt betyde at penis ikke er helt frisk og spændstig, hver eneste gang.
Du kan prøve at skrue lidt ned for antallet af gange du onanerer, eller måske springe en dag eller to over. Så tror jeg du vil erfare at din penis bliver mere stiv igen. Ganske enkelt fordi du er lidt mere liderlig, når du onanerer.
Mange hilsner Lasse