sugerør
brevkassespørgsmål af
Jesper
13 år
hej. jeg er en dreng på 13 som prøvede at onanere første gang for 3 år siden. siden da har jeg prøvet en masse forskellige tin. blandt andet en sugerør gennem pik hovedet fordi jeg så gayporn på pornhun.com. men d ajeg selv prøvede det gjordet ekstremt ondt, og har haft ondt i pikken siden det. jeg så også at man fik udløsning ved at stikke en finger 5cm op i prostata. det prøvede jeg også, men har haft ondt i anus lige siden. hvad skal jeg gøre???

Svar:
Hej Jesper,
Dejligt at høre, at du er godt i gang med at udforske dig selv og din seksualitet. Og fedt, at du er nysgerrig og eksperimenterer. Det er sundt og ganske naturligt.
Dog skal det helst også være rart. Onani skal være en god oplevelse, og man skal kun gøre noget, som føles dejligt. Det er fint, at du afprøver noget af det du ser i porno, men det er vigtigt at huske på, at sex og onani i pornofilm ikke kan overføres 1-1 i den virkelige verden. Det betyder ikke, at man ikke kan lade sig inspirere, men det betyder, at der kan være nogle ting, som de gør i porno, som din krop endnu ikke er klar til at gøre. Eller som din krop måske slet ikke kan blive klar til at gøre, medmindre du øver dig rigtig meget.
Når du eksperimenterer er det vigtigt at du stopper i det sekund det begynder at gøre ondt. For når det gør ondt er det din krops måde at give udtryk for, at der er noget, der ikke er som det skal være. Derudover over er det ekstremt vigtigt, at alt hvad der bliver indført i diverse kropsåbninger (om det er sugerør i pikhovedet, fingre i numsen eller andre remedier andre steder hen) er helt rent. Sørg for at vaske fingre, sugerør og hvad du ellers måtte bruge grundigt inden du stikker det ind eller op nogen steder. Hvis ikke du gør det, er der risiko for, at du får en infektion. Den slags kan godt gøre temmelig nas og tage noget tid at komme over.
Du skriver, at du har ondt i pikken og ondt i anus efter du har haft stukket noget op. Jeg er ikke læge, så det er svært for mig at sige hvad du skal gøre. Derfor vil jeg på det kraftigste anbefale dig at søge læge. Måske er du "bare" øm eller måske har du fået en lille rift. Men det kan også være noget andet. Din læge vil kunne undersøge dig, og vil kunne hjælpe dig med at finde ud af hvad du kan gøre ved det.
Jeg håber du får det løst snarest muligt. Det er i hvert fald ikke meningen, at du skal gå rundt og have ondt.
Mange hilsner,
Siv