Størrelsen
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Halløj, bare lige inden mine 2 spørgsmål starter vil jeg bare lige sige at jeg er på den kraftigt overvægtige side. Jeg vil bare vide om størrelsen på min penis, kan have noget at gøre med størrelsen på min krop? Altså min penis er 15 cm i længde når den er stiv og jeg undre mig bare over at den har aldrig vokset. Forstår bare ikke hvorfor den ik har vokset overhovedet, føler den har været samme længde i mange år nu. Kan det hjælpe, hvis jeg begynder at træne mere i fitness og får smidt noget fedt? Mit andet spørgsmål er hvorfor at min penis den bliver cirka 2 cm mindre når jeg står op, altså kan det være pga mit fedt, eller er det normalt den trækker sig lidt tilbage? Fordi den er 15 cm stiv tilstand når jeg ligger ned, men står jeg op, så ryger der lidt af længden.

Svar:
Kære du.
Det er et ret spændende spørgsmål du stiller, og hvor er det fedt at du er ærlig om at du ved at du er overvægtig og den eventuelle indflydelse det kan have på din penis størrelse. For ja, som du skriver, kan overvægt godt have betydning, da fedtet i området omkring godt kan skjule den.
Dernæst så er din penis faktisk en ganske fin str og ret gennemsnitlig. At den ikke er vokset, behøver ikke at have betydning. Nogle er hurtigere færdigt med at vokse end andre. Så på den front, rent størrelsesmæssit, ja så har den en fin gennemsnitsstørrelse og endda til den lange side. Gennemsnittet ligger lige over 13 cm i stiv tilstand.
I forhold til træning og at få smidt noget fedt, så vil det altid være godt at have nogle gode stærke muskler, uden at det behøver at overgøres. Trænning hjælper til at holde din krop sund, og det kan være svært for kroppen, at bære rundt på for meget vægt. Det kan dog også være svært bare lige  at komme overvægten til livs, hvis den har fulgt dig igennem mange år.
Så hvis du har mod på det, vil jeg anbefale dig at se om du kan komme igang med træning og måske smide nogle kg, og få stærkere muskler. Det kan være det gør noget i forhold til str på penis, men ikke nødvendigvis. Søg dog gerne lidt hjælp til at komme igang med gode øvelser, så du får trænet på en god og hensigtsmæssig  måde, hvor du ikke får lavet skade på din krop.
Hilsen fra Rose