Stikker efter barbering

brevkassespørgsmål

Stikker efter barbering

brevkassespørgsmål af
Sarah
13 år

Hej Jeg er en pige på 13 år, og jeg har for nogle dage siden valgt at prøve og barbere mig under armene, men nu kan jeg ikke have mine arme nede fordi det stikker. Jeg tror det er hårene der er vokset ud også af en eller anden grund blevet hårder stive et eller andet de stikker mig ihverfald i armhulen og det gør rigtig ondt. Jeg har prøvet det samme for ca. et år siden hvor jeg også tænkte jeg ville prøve at barbere mig under armene også stak det og gjorde ondt, tror det gi væk efter ca to uger fordi hårene jo så var vokset ud. Det sal også lige sige at jeg ikke havde været i bad inden jeg barberet mig denne her gang, jeg tog bare en klud med varmt vand og så en scrub også barebrede jeg med bodylotion. Jeg har prøvet at google mig frem til hvorfor det stikker men kan ikke finde nogen svar, så tænkte jeg ville skrive her inde, da det kunne være der var nogen der havde prøvet det samme. Hulsen pigen der meget gerne vil kunne have sine arme nede igen

Svar:

Hej med dig

Det er helt normalt at hårene stikker, når de vokser ud igen efter en barbering. Som du selv skriver, så bliver det bedre igen efter noget tid, når de er blevet lidt længere. Du kan prøve om det hjælper at putte lidt balsam på dem, næste gang du er i bad, eller måske bruge en roll-on deodorant. Du kan også prøve at smøre dem med noget babyolie eller madolie. Det kan måske hjælpe hårene med at "ligge sig ned", så de ikke stikker, men jeg kan ikke garantere det.

Det er desværre ikke noget du helt kan undgå, medmindre du hele tiden barberer dem ned. For nogen vokser hårene hurtigt, og så skal det gøres ret ofte, måske endda dagligt. For andre vokser hårene mere langsomt, så der godt kan gå lidt længere tid. Du kan selvfølgelig også helt lade være med at barbere dig, og lade dine hår vokse ud til almindelig længde, så de ikke stikker. Alle mennesker har hår under armene, så det er en helt naturlig del af vores krop. Hårene fjerner sveden fra din hud, og "holder den i hårene", så på den måde er de ret praktiske.

Jeg håber du kan bruge mit svar

Venlig hilsen,

Camilla

SigneHs billede
Camilla fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål