Intet sex

brevkassespørgsmål

Intet sex

brevkassespørgsmål af
Osmand
14 år
Oprettet 4 år 3 måneder siden

Jeg er en 14 dreng som virkelig er klar til at sex men jeg kan ikke finde en og ved ikke hvordan man spørg en person

Svar:

Hej Osmand,

Når man skal have sin seksuelle debut, er det vigtigt det er med én man er tryg ved og glad for, og hvor man respekterer hinanden og hinandens grænser. Det kan godt tage tid at finde den person, og fra man har fundet ham/hende og til begge parter er klar til at have sex kan der godt gå yderligere noget tid. Så først og fremmest skal du nok væbne dig med en god portion tålmodighed.

I forhold til at finde én, kan det måske være en fra din klasse eller en fra din årgang. Eller måske har du en ven/veninde, der kender en sød pige/dreng. Bare husk på, at det tager tid at lære et andet menneske så godt at kende, at man får lyst til at have sex med vedkommende.

Der er mange måder at spørge en person, om han/hun har lyst til sex. De færreste vil nok svare "ja", hvis man bare spørger dem ud af det blå. For igen handler det om, at man er nødt til at opbygge en relation. Og at begge parter skal føle sig tiltrukket af den anden. Men når man mærker at relationen begynder at være der, og hvis man føler sig tiltrukket af den anden, og fornemmer, at den anden også er tiltrukket af én, så kan man godt spørge. Det kan man fx gøre ved at sige "Jeg kan virkelig godt lide dig. Kan du også lide mig?" Og hvis den anden siger "Ja" kan man spørge om det er på vennemåden eller på kærestemåden. Og hvis det er på kærestemåden kan man fortælle om, hvad man godt kunne tænke sig at lave med den anden. Jeg kan ikke give dig nogen specifik opskrift på præcis hvordan du skal spørge. Det handler om at føle dig frem, og prøve at fornemme den relation du har opbygget og den måde I har talt/skrevet sammen på.

Sex skal være dejligt og sex skal være respektfuldt. Og selvom man føler sig klar kan det godt tage noget tid at finde én som man rent faktisk har lyst til at have sex med. Og som har lyst til at have sex med én.

Held og lykke!

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål