Hvad betyder disse tegn??
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej
Jeg har sidste år mødt ne dreng som jeg gik i grundfoløbsklasse med som nu går i min parrlel klasse, vi har siden dag 1 synes lidt god om hinanden og har skrevet lidt af og til. Gennem det sidst års tid har vi mødtes udenfor skolen til fester vi har fået hinanden til, udover dette har vi kysset mange gange i både ædru og påvirket tilstand. I sommers begyndte vi at skrive samme næsten hver dag og jeg blev inviteret hjem til ham og sove osv. men da vi så tog til en fest sammen var vi så meget sammen og jeg havde så meget lyst til ham at jeg endte med at have sex med ham, hvor det for mig var første gang. Vi skrev sammen efter en del, så det er ikke noget jeg fortryder. Så var der en periode hvor vi skrev mindre sammen trods vi så hinanden på gangene. Så startede det hele lidt for mere alvor i december, han fik mig og nogle af mine veninder til en fest hvor i starten var en pige der sagde til mig hun havde sex med ham weekenden før hvilket gjorde mig ked af det. Det lagde drengen så mærke til og tog fat i mig for at tale. Der viste det sig at han ikke var sammen med hende nogensinde hvilket jeg også fik et bevis på, men det var fordi hun var jaloux og havde ikke regnet at jeg vile gå hen til ham og spørge. Vi har faktisk skrevet sammen sådan regelmæssigt lige siden start december, hvor vi så tager til en fest i januar hvor han fucker fuldstændig op, mine veninder og jeg blev hentet af dem og kørt der hvor vi skulle være. Drengen udvekslede ikke et eneste ord med mig gennem hele aftenen og jeg følte som om han ikke engang lagde mærke til mig. Han bleb brutalt stiv og endte med at rende rundt med en pige hvilket gorde mig forfærdligt ked af det. Jeg sad på toiletterne med nogle veninder og græd som jeg aldrig har gjort. Jeg føler virkelig at han var fuldstændig ligeglad med mig den aften, da i stedet for ham kom hans ven ind på toiletterne og trøstede mig og talte med mig. Jeg har oplevet nogensinde at græde så meget over en dreng, og det kom virkelig også bag på mig hvor meget han måske betød for mig. Jeg kom hjem og græd mig i søvne, og aftalte med mig selv at jeg ikke burde være sur da han var påvirket hvilket også er helt fair. Dagen efter vælger jeg så kontakte ham og spørge ham hvordan han har det osv. og fortalte hvor stor en idiot han var den aften. Han undskyldte virkelig mange gange, sagde at det ik var meningen at jeg skulle blive såret i går og sagde at han er rigtig ked af det at jeg har haft det som jeg havde det. Jegbegyndte at græde i det jeg skrev med ham.
Jeg har adrig i mit liv følt som jeg gjorde den aften, helt knust, forvirret, fortabt. Det gjorde virkelig noget at skrive med ham dagen efter og indse at han ik var ligeglad og ked af  hvordan han fik mig til at føle. Jeg vaglte at skrive til ham at han var tilgivet, da jeg føler at det okay at lave fejl og specielt efter man har drukket for det har jeg selv gjort. Jeg er glad med min beslutning og der er ikke noget dårlig mellem os længere, da jeg virkelig tror at det gav ham et eller andet at tæk over hvor ked af det jeg blev. Men selvom vi er over det så kan jeg ikke glemme med at tænke på ham og hvad han måske føler for mig, og græder stadig siden den dag. Jeg synes simpelthen han er så svær at læse, og det hans venner fortæller mig hvad han har sagt til dem ift. mig er altid positivt og gør mig virkelig glad, men jeg får ikke lige så meget at vide fra ham og selvom jeg kun har haft den her ene episode med ham hvor jeg blev ked af det og har haft mange mange flere som jeg husker virkelig godt hvor han virkelig var sød, kærlig alt det der, er jeg stadig virkelig forvirret. Misforstå mig ikke han er den sødste dreng jeg nogensinde har mødt, men den der ene episode og det med at jeg ik ved om jeg bare er en han skriver til når han keder sig, og jeg helt præcist ikke ved hvad jeg betyder for ham gør et eller andet ved mig.
Så mit spg er faktisk bare om hvad synes i de her tegn siger, og hvad burde jeg gør.

Svar:
Kære dig,
Tak for at skrive til os. Jeg kan godt forstå, at du har brug for noget hjælp til at tolke de signaler, som ham her fyren, du er vild med sender. Det kan være helt vildt svært at regne ud, hvad den anden mon mener, og om man føler det samme, og det kan let blive sårbart, når man har følelser for vedkommende.
Det lyder til, at du er blevet godt gammeldags forelsket, og så er det svært ikke at blive ramt både af alt det gode, men også alt det svære. Det er bestemt ikke rart at føle sig overset eller ignoreret af den, som man er vild med, så det forstår jeg godt, at du bliver rigtig ked af det over. Det er rigtig godt, at du fik sagt til ham, at du ikke synes, at hans opførsel var okay. Selvom han var fuld, er det ikke en undskyldning for hans opførsel, og det er som sagt vigtigt, at du fik fortalt, at dine grænser blev overskredet, og heldigvis kunne han godt selv se det og sagde undskyld. Det lyder til, at I er kommet videre derfra, men at du stadig blev meget såret, og det kan godt tage noget tid at komme sig over.
Det er svært for mig præcist at sige, hvad de her tegn fra ham betyder. Den eneste måde, du kan være helt sikker, er ved at spørge ham selv og få en snak med ham om, hvad han føler for dig. Måske er det også på tide, at du åbner op og fortæller ham, hvordan du virkelig har det med ham. Måske skal du gå forrest og turde være sårbar og indlede snakken. Det virker til, at du måske også er ved at være der, hvor du har brug for en afklaring, så du ved, hvad du kan regne med, og om du skal fortsætte med at investere tid og energi i ham. Jeg forstår godt, at det er hårdt og frustrerende at gå rundt i en uafklaret situation og ikke rigtig vide, om han mon føler det samme som dig. Det er et positivt tegn, at hans venner også siger, at han taler positivt om dig, men du er nødt til at få en snak med ham selv også. Så tag tyren ved hornene og få spurgt, selvom det er nervepirrende.
Jeg vil ønske alt muligt held og lykke med snakken og krydser selvfølgelig fingre for, at den går sådan, som du ønsker og håber.
Kram fra Ulrikke