Stønne

brevkassespørgsmål

Stønne

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 1 år 9 måneder siden

Hej brevkasse Jeg er en pige på 18 år og har fået en rigtig dejlig kæreste. Når vi dyrker sex er det rigtig dejligt, men han kommer ret hurtigt. Er det normalt? Han spørg også hvorfor jeg ikke stønner, men jeg ved ikke hvorfor. Det er ikke fordi jeg ikke kan lide det, så bliver nogen gange lidt itivel om det er normalt eller om jeg skal stønne? (Jeg holder nogen gange vejeret eller "ånder" gennem munden så der er lidt lyd på) Håber I kan hjælpe :) Mvh. En nysgerrig pige

Svar:

Kære nysgerrige pige

Hvor er det bare godt at du skriver ind til os, når du er i tvivl. Det kan nemlig være noget der fylder rigtig meget, og det lyder til at din kæreste og dig har forskellige syn på hvordan det skal være.

Dit første spørgsmål handler om at han kommer hurtigt, og om det er normalt. Du skriver ikke hvor hurtigt han kommer - drejer det sig om 30 sek., 2 min., 10 min. eller? Lad mig starte med at sige at det er utroligt forskelligt hvor længe en fyr kan holde sig kørende. Hvis han er meget tændt, så vil han højst sandsynligt komme hurtigere, men at f.eks. alkohol eller træthed eller lignende kan påvirke at det tager længere tid. Dermed ikke sagt at han skal drikke sig fuld, for det kan også betyde at han slet ikke kan komme i gang. Men det er altså meget forskelligt, og når han kommer hurtigt, så må han jo bare bruge ekstra tid på at få dig til at komme bagefter. Hvis du synes at det er et problem at han kommer hurtigt, så kan han faktisk godt træne det. Som du nok ved, så skal man, som kvinde, gerne lave knibeøvelser for at holde sin bækkenbundsmuskel i form. Det samme kan mænd også køre, og det kan hjælpe dem med at udløsningen ikke kommer for hurtigt. Der findes endda en videoguide, som I evt. kan se sammen her. Det er også muligt at forlænge det hele, ved at skifte stillinger undervejs og endda holde små pauser. Det kan f.eks. være hvis han kan mærke at han snart kommer, så kan han lige stå helt stille lidt.

Inden I kaster jer ud i forskellige forsøg, synes jeg dog at I skal tage en stille og rolig snak om jeres sexliv, hvor du måske åbner forsigtigt op for at du godt kunne tænke dig at han var længere tid om at komme. Det kan være et følsomt emne for ham, for han kan få en følelse af at han gør noget forkert. Så pas på med hvordan du bringer det på bane, og sørg for at forsikre ham om at du synes han er god nok som han er.

Dit andet spørgsmål handler om det her med at stønne. Din kæreste undrer sig over at du ikke gør det, men du har egentlig ikke noget behov for det. Bare rolig. Du er helt normal. Ligesom med udløsningen, så er det meget forskelligt om kvinder stønner. Nogle synes at det er helt vildt frækt, og kan måske slet ikke holde sig tilbage, fordi det falder dem naturligt. For andre virker det bare mærkeligt, og så bliver det til noget de skal tvinge sig selv til - og det kan virkelig være noget af en stemningsdræber, hvis man skal tvinge sig selv til noget. Så derfor synes jeg at du skal fortælle ham at du ikke har lyst til at stønne, fordi det virker unaturligt for dig. Det er nemlig helt ok. Jeg forestiller mig forresten at han tænker at kvinder skal stønne, fordi at kvinder i pornofilm altid stønner meget højlydt. Men her er det jo utroligt vigtigt at huske at pornofilm netop er film. De personer der er med, er skuespillere, og de har fået besked om hvad de skal gøre og hvornår. I den forbindelse er det altså også de færreste kvinder, som synes at det er helt vildt lækkert at få sperm i hovedet - men det gør de som oftest i pornofilm.

Jeg tænker, som sagt, at I skal have en snak om jeres sexliv, så I kan blive endnu bedre til at gøre de ting med og for hinanden som føles rare. Og som I er trygge ved. Kommunikation er på den måde vejen frem.

Jeg håber du kan bruge mit svar, og at du kan finde ro i, at I begge to lyder til at være ganske normale.

Venlige hilsner,

Camilla

SigneHs billede
Camilla fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål