Spørgsmål til kysse
brevkassespørgsmål af
Mark
17 år
Hej Hvad skal man sige hvis man er lidt genert for at. sige til sin kæreste at, når man skal kysse vil det vare godt hvis hun ikke hadet dårlig ånde da jeg, også er lidt sart. Måske spiste noget tykkegumme.

Svar:
Hej Mark,
Du er langtfra den første, der står i denne situation, og du bliver stensikkert heller ikke den sidste. Så det er super godt du spørger, for det er ikke den fedeste situation at stå i.
Jeg kan godt forstå, at du kan føle dig lidt genert ved at skulle sige det. Og jeg gætter på, at det samtidig også handler om, at du ikke har lyst til at gøre din kæreste forlegen. Men når det så er sagt, så kan dårlig ånde virkelig bare være et massivt turn off. Og det er okay. Men den slags skal vi helst kunne tale med vores partner om.
Hvis du gerne vil gå lidt mere diskret til værks til en start tænker jeg, at du kan begynde at tilbyde hende tyggegummi hver gang inden I skal kysse. Det kan (forhåbentlig) komme den dårlige ånde til livs. Og det kan ovenikøbet også være, at hun fanger hintet, hvis du bliver ved med at tilbyde hende tyggegummi inden du vil kysse med hende. Men hvis hun fanger hintet, og spørger om det er fordi hun har dårlig ånde, vil det selvfølgelig også resultere i, at du bliver nødt til at sige til hende, at ja det har hun, og at det er derfor du tilbyder hende tyggegummi.
Derfor tænker jeg, at det bedste du kan gøre er bare at sige det ligeud. Det kan godt ske det bliver en smule ubehageligt for jer begge to. Men omvendt så tænker jeg, at hun nok gerne vil vide det, hvis hun har dårlig ånde. Især fordi det er et problem, der er forholdsvist let at løse. Sådan har jeg det i hvert fald selv.
Hvis du siger det direkte til hende viser du hende samtidig, at du ikke er bange for at være ærlig og ikke er bange for at tage den slags samtaler. Og det er en rigtig god ting. For jo bedre I er til at kommunikere om de små ting, des lettere vil det være at kommunikere om de større. Og kommunikation er et af de vigtigste fundamenter for et godt forhold.
Mange hilsner,
Siv