Spørgsmål om hankøn

brevkassespørgsmål

Spørgsmål om hankøn

brevkassespørgsmål af
Josefine
18 år
Oprettet 1 år 4 måneder siden

Hej. Er det rigtigt at drenge/mænd kun vil snakke med én, hvis de har bagtanker om at have sex med en? Jeg har nemlig hørt flere forskellige fyre uafhængigt af hinanden påstå at det er sådan med alle heterosexuelle mænd. Vh. Josefine

Svar:

Kære dig,

Tusind tak for dit spørgsmål!

Du spørger til, hvorvidt drenge eller mænd kun vil snakke med én, når de har en bagtanke om at ville have sex med en. Det forstår jeg som om, at du har hørt fra flere forskellige fyre, at de ønsker at opnå sex og derfor målretter sin handling efter at snakke med piger, men så holder deres bagtanke skjult for pigerne.

For at forsøge at svare på dit spørgsmål, får jeg først lyst til at fortælle dig lidt om, den biologiske forskel på mænd og kvinder. Fordi hvis man udelukkende skal vurdere, hvorvidt unge mænds generelle sexlyst er højere end unge pigers og man udelukkede kigger på det biologiske køn, kan det måske være rigtig nok, at der er en biologisk forskel på mænd og kvinder, når det kommer til deres sexlyst.

Det gælder i hvert fald ud fra forståelsen om, at mænd har mere testosteron i kroppen. Testosteonet kickstarter nemlig sexlysten hos både mænd og kvinder. Ret biologisk har mænd gennemsnitlig 10 til 100 gange mere testoron end kvinder. Så måske kan man sige, at der ud fra den oplysning måske oftere vil opstår en spontant lyst i mandekroppen end i kvindekroppen.

MEN det er altså en virkelig grov generalisering, fordi der er så mange ting som kan spille ind. Ligesom at stress, livskriser og forelskelse hos alle køn kan påvirke sexlysten.

Jeg har også lyst til at nævne for dig, at når drenge/ mænd er i pubeteten, så vokser deres produktion af testosteron også rigtig meget, og når produktionen af testosteron topper faktisk også, når man er ung voksen, og så falder niveauet igen år for år efter at manden bliver ældre. Det kan måske forklare, hvorfor nogle unge mænd kan føle sig lidt ekstra liderlige. Så måske kan det være deres liderligehed, som får dem til at sige, at de kun vil snakke med én, fordi de vil forsøge at opnå sex?

Jeg kan sagtens forstå, hvis du måske kan blive lidt forbavset og forskrækket over, hvis unge mænd som er jævnalderne til dig kun vil snakke med dig, fordi de ønsker at det fører til sex, men sådan tænker jeg heller ikke helt det er, selvom flere fyre uafhængigt af hinaden har påstået at det hænger sådan sammen.

Selvfølgelig kan du sagtens finde en fyr, som oprigtigt er interesseret og nysgerrig efter at lære dig at kende, som det menneske du er, og som kun er interesseret i venskab.

Jeg kom til at tænke på, at det kan være sundt, hvis du selv bliver bevidst omkring at tænke og mærke efter, hvordan du egentlig selv har lyst til, at det skal foregå, hvis du møder en fyr, som du blot ønsker at snakke med. Hvordan kan du stå op for dig selv og sætte dine grænser, og gøre det tydeligt hvad du har lyst til? På den måde bliver det måske lettere at vælge de fyre fra, som måske kun vil snakke med dig, fordi at de håber på, at det kan føre til sex, hvis det ikke er det du selv ønsker at få ud af relationen

Jeg håber du kunne bruge mit svar :-)

De bedste hilsner Sara

cyberhussaras billede
Sara fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål