I tvivl om en pige
brevkassespørgsmål af
Mike
18 år
Hej CH For ca et halvt år siden fortalte en pige jeg tidligere gik i folkeskoleklasse med at hun kunne li mig. På daværende tidspunkt havde jeg ikke tid til en kæreste og oveni tænkte jeg hun ikke var min type. Men nu er jeg blevet i tvivl om mine følelser for hende, for faktisk havde jeg et mindre crush på hende i 8 klasse, men hun opfattede det aldrig plus hun er ekstrem genert og holder sig meget for sig selv, så det gik ligesom i sig selv. Men som sagt er jeg lidt i tvivl nu. Finder mig selv i at kigge efter hende hvis jeg ser hende fx på vores gymnasie, hun fjerner dog hurtig sit blik hvis vi får øjenkontakt. Ved ikke om jeg tør kontakte hende efter jeg knuste hendes hjerte, så har brug for nogen råd. Hilsen Mike

Svar:
Kære Mike
Jeg synes helt bestemt at du skal kontakte hende. Jeg kan godt forstå at du er nervøs for at gøre det, og der vil også være en risiko for at hun er kommet videre - og ikke længere har følelser for dig. Men det er også en mulighed for at I finder ud af at der er følelser, og så kan det vokse til noget virkelig smukt og dejligt. Det finder du bare kun ud af hvis du kontakter hende.
Du behøver jo ikke at ligge ud med at du måske har følelser for hende, men du kan jo starte med at spørge om hun vil med på date. En tur i biografen, i escaperoom eller en anden aktivitet, hvor I skal lave noget sammen - så er der ikke så stort et pres på at I skal finde på en masse ting at tale om. Særligt hvis hun er genert, så kan det godt være svært at få gang i samtalen. Hvis I tager i biografen, så kan I tale om filmen bagefter. Hvis I tager i escaperoom, så kan I tale om gåderne og opgaverne. Det kan også være at der er en særlig juleaktivitet man kan lave sammen nu her.
Jeg håber virkelig at du vil række ud til hende, så I kan lære hinanden at kende.
Kærlige hilsner,
Camilla