Sprøjter men ingen følelse
brevkassespørgsmål af
Pige
17 år
Hej! Jeg har skrevet her forleden, om hvordan man kunne lære at sprøjte. Det lykkes!! Tror jeg🤔 problemet er bare, at når jeg sprøjter, så kan jeg ikke mærke noget..:( kan ikke mærke orgasmen, når jeg sprøjter. Har i måske nogle svar, på hvordan det kan være sådan… ha’ en god dag:)

Svar:
Hej igen
Det er dejligt at høre, at I har fået det til at lykkes for dig at få en sprøjteorgasme. Jeg har desværre ikke noget klart svar på, hvordan det kan være, at du ikke kan mærke orgasmen. Men det er sådan, at man ikke nødvendigvis får en orgasme, blot fordi man får udløsning. Man kan groft sagt sige, at udløsningen er "våd", mens orgasmen er "tør" og opleves som fornemmelser i kroppen. Som regel sker de to ting på samme tid, men det er ikke altid. Så det lyder som om, du har fået udløsning, men ingen orgasme.
Det er helt normalt for både mænd og kvinder at få udløsning, hvor orgasmen udebliver. Og der kan være rigtigt mange forskellige grunde til det. Det kan være, at din orgasme udebliver, fordi det stadig er nyt for dig og din partner at udforske sprøjteorgasmer. Det kan være fordi, man er opsat på at præstere eller på at nå klimaks. Eller det kan være fordi, man ikke får slappet godt nok af. Så tag det roligt. Orgasmen skal nok komme før eller siden. Og måske vil det hjælpe, hvis du ikke har så meget fokus på den. Så undgår du at blive skuffet eller frustreret, hvis den udebliver, og så kan du blive glædeligt overrasket, når den kommer.
Jeg synes, du skal prøve at læse denne artikel fra Femina omkring orgasmer. Artiklen indeholder mange gode informationer omkring orgasmer og sex, som jeg tror, kan besvare mange af de spørgsmål og bekymringer, som opstår, når man begynder at udforske sit sexliv. Jeg skal dog lige nævne, at Femina henvender sig til kvinder, som er ældre end dig, og derfor er det nok ikke det hele, du kan bruge eller spejle dig i. Rigtigt god læselyst.
Jeg håber, du kan bruge mit svar. Ellers er du meget velkommen til at skrive herind igen eller til vores SMS-rådgivning på 25 80 60 60.
De bedste hilsner
Marie