Sperm
brevkassespørgsmål af
Ingen
12 år
Jeg vil bare spørge om noget. Det er fordi når jeg onanere så når jeg skal komme så sprøjter der sperm er det normalt. Min penis er forresten 7 cm slap og 12 stiv.a

Svar:
Hej dig,
Jeg vil starte med at sige, at det er helt nomalt. Så du kan være ganske rolig. Alt efter hvor tit man onanere, vil der også være forskel på, hvor meget sperm der kommer ved udløsning og om det kommer med et højt eller lavt tryk.
For at svare på dit andet spørgsmål, måler en gennemsnitlig penis i slap tilstand mellem 9 og 12 cm og en stiv penis måler gennemsnitligt mellem 14,5 og 19,5 cm.
Derudover er det vigtigt at sige, at en penis kan vokse helt op til 18-20 års alderen eller så længe man er i puberteten og det er individuelt, hvornår ens pubertet stopper. Så hvis du er bekymret for om din penis er som den skal være, såfortvivl ej, din penis kan sagtens nå at vokse endnu. Gennemsnittet er middelværdien af en række tal-værdier og der er derfor intet i vejen med at under eller over gennemsnittet.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Vh Anja