Fod

brevkassespørgsmål

Fod

brevkassespørgsmål af
NM
12 år

Hej læge Mim knogle på min højre fod buler op og det ikke ondt. Så begynder det så at føles mærkeligt i mit venstre skinneben og så højre det jeg er mega bange for det kræt eller noget andet alvorligt eller det bare er vokseværk jeg er 12.

Svar:

Hej med dig

Tak for dit spørgsmål.

Det er meget normalt at man kan have ondt forskellige steder i kroppen i sær i skinnebenene, når man vokser og når man er 12 år. De fleste ting går heldigvis over af sig selv igen uden at man altid finder ud af hvad det er og så kalder man det for vokseværk lige som du slev skriver.
Jeg synes slet ikke det lyder som kræft. Og kræft i benet og foden er meget meget sjældent.

Hvis det bliver ved med at gøre ondt eller hvis bulen bliver ved med at genere dig om et par uger, så er det en god idé at få din egen læge til at undersøge det, for at se om der er noget man kan gøre ved det.

De bedste hilsner Johanne fra Cyberhus

Johannes billede
Johanne fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål