Sex

brevkassespørgsmål

Sex

brevkassespørgsmål af
Victor
13 år
Oprettet 3 måneder 3 uger siden

Hej jeg er 13 år har ikke en kæreste min jeg vil Gerne have sex hvad skal jeg gøre?

Svar:

Kære Victor

Tak fordi du deler dine tanker her. Det er helt forståeligt at være nysgerrig og have spørgsmål omkring sex. Det er en god ide at huske, at det at have sex er en personlig beslutning, og det er vigtigt at gøre det, når man føler sig klar og komfortabel med det.

Det er helt normalt at have de her tanker og ønsker. At have en kæreste er ikke nødvendigvis en forudsætning for at udforske ens seksualitet. Hvis du overvejer at udforske sex, er der nogle ting, der er gode at huske på. Det inkluderer at have åbne og ærlige samtaler med en eventuel partner om forventninger, grænser og sikker sex.

At have sex første gang kan være en stor beslutning, så det er vigtigt at respektere dine egne grænser og ikke føle dig tvunget til at gøre noget, du ikke er klar til. Husk, det er okay at vente til du er lidt ældre, indtil du føler dig 100% sikker og tryg ved det. Det er helt normalt at have helt vildt lyst, men alligevel vente.

Det er almindeligt ikke at have en kæreste eller ikke have haft sex i din alder. De fleste unge er faktisk fyldt 15 eller er ældre før de har sex første gang. Fkere end 20 procent har faktisk ikke sex før de bliver voksne. Så du har ikke travlt. Det vigtigste er at respektere dig selv og dine følelser. Jeg ønsker dig al held og lykke fremover.

De bedste hilsner
Kasper

cyberhuskaspers billede
Kasper fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål