Små knopper på min penis

brevkassespørgsmål

Små knopper på min penis

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 5 år 7 måneder siden

Hej, jeg er en dreng på 14år som har fået sådan nogle små knopper lige under mit foreskin på min penis. De de er små og der er ret mange af dem, de går hele vejen rundt om min penis. Jeg har ingen ide om hvad det er, men tror ikke det er alvorligt.”håber jeg da ikke.” Sagen er også den er jeg ikke er meget til at gå til læge, med sådan en ting, og har ikke rigtigt lyst til at fortælle det til mine forældre. PS jeg opdaget det for 2-3 dage siden, ved dog ikke hvor lang tid det har været der. Mvh. En dreng der gerne ville være anonym

Svar:

Hej med dig anonym

Hvis noget forandrer sig på kønsdelene, er det jo ofte ikke noget man lige spørger sine venner eller familie til råds om, så det er rigtigt godt, du skriver til brevkassen, så vi kan hjælpe dig bedst muligt.

Hvis du har, hvad jeg tror, er det ganske små knopper, der sidder langs den bagerste kant af dit penis hoved (det såkaldte ”glans”). Det er i så fald helt små talgkirtler, og det er ganske normalt, særligt for unge drenge i din alder. De er helt ufarlige, smitter ikke og har ingen indflydelse på din evne til rejsning eller udløsning.

Jeg kan også trøste dig med, at de oftest vil formindskes og måske næsten helt forsvinde, som tiden går, men hvis du nu oplever at der kommer flere, hvis de begynder at klø eller bliver røde, så skal du gå til din læge. Selvom du skriver at du ikke har lyst til at gå til lægen, så skal du huske at de er vant til at undersøge alle mulige ting, også en penis. Du kan også bede om en mandlig læge, hvis det hjælper lidt.

Du kan prøve at vaske dig med intimsæbe (ikke normal sæbe, da den er for voldsom ved de følsomme områder) i en periode og se om det hjælper. Men hvis det bliver værre, så skal du tage til lægen, for at det kan blive tjekket.

Jeg håber du kan bruge mit svar

Venlige hilsner,

Signe