Barbering

brevkassespørgsmål

Barbering

brevkassespørgsmål af
Kyle
16 år
Oprettet 4 år 3 måneder siden

Hej brevkasse. Jeg skal snart på ferie og ligge på stranden i en uge og lave ingenting. Jeg synes selv jeg har et ret stort pikslips, altså hår der går fra kønsbehåringen i skridtet til navlen, og jeg er i tvivl om, om jeg skal barbere det af.

tænker på om det vil se mærkeligt ud, og når det gror ud igen, om det vil se unormalt ud der?
jeg ved godt jeg skal gøre det der føles bedst for mig, men deadass så er jeg virkelig i tvivl om det er den rigtige vej at gå her?

Svar:

Hej Kyle.

Godt nytår og tak for dit spørgsmål.

Hvor lyder det bare super dejligt med en kommende solferie.

Du har helt ret, når du skriver, at du skal gøre det, der føles bedst for dig. Jeg kan godt forstå, at du kan komme i tvivl, og jeg synes også det kan være lidt svært at svare på.

Det er meget forskelligt fra person til person, hvordan man har det med kropsbehåring, men én ting er helt sikkert: det er helt, helt normalt!

Jeg synes du skal prøve, at spørge dig selv, hvor meget du tænker det er noget, der vil fylde for dig, når du ligger der på solsengen. Hvis svaret er, at du ikke tror, at du kan tænke på andet, så kan det godt være du skal gøre noget ved det. Tænker du har 3 forskellige valgmuligheder:
- At lade det være, som det er. (Der er mange, der synes “hulemand” looket er mandigt)

- Barbere det helt væk (Vær obs på du måske kan føle dig for “bar”. I hverfald lige når du har barberet det af.)

- Trimme det. (Der er også mange, der synes det er mandigt med hår, som er trimmet fordi det ser mere soigneret ud.

Mærk godt efter hvilket “look” du tænker du vil være mest tilpas med, og husk igen at det hele er lige fint.

Derudover spørger du også om, hvordan det vil være, når det vokser ud og om det vil se normalt ud.

Det er klart det vil stikke lidt, når det vokser ud, hvis du barberer det af. Men jeg tænker det ender med, at blive som det plejer, hvis du vokser det ud til den længde du på nuværende tidspunkt har.

Jeg håber du kan bruge mit svar, og rigtig god ferie.

De bedste hilsner

Helene

Helens billede
Helene fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål