Onani

brevkassespørgsmål

Onani

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 5 år 6 måneder siden

Jeg har prøvet at onanere et par gange, jeg præver at tænke frækt men jeg føler ikke rigtig noget specielt. Efter jeg har prøvet bare 2 minutter begynder jeg at blive øm... jeg ved ikke om jeg gør det rigtigt.. har kigget på mange sider hvordan man ornanere, men jeg fatter hat... såå hvorfor bliver jeg øm? Gør jeg det forkert? Nogle gode tips til ornani?

Svar:

Hej med dig

Når man ikke har så meget erfaring med at onanere, så kan det være rigtig svært at vide om man gør det rigtigt, og det er så fint at du har skrevet ind til os. En god regel, er at det skal føles rart, og det lyder til at det lige nu, ikke er så rart for dig?

Du skriver ikke så meget om hvordan du onanerer, men der er nogen som oplever at klitoris (den knop der sidder øverst i skeden) bliver øm når man rører ved den i længere tid. Det kunne godt lyde til at det måske er det der sker for dig? I så fald, så kan du overveje at tage lidt flere pauser når du onanerer, eller gøre det på en blidere måde. Der er også nogen som f.eks. prøver med en tynd handske (sådan en i plastik eller alternativt et kondom) på fingerne eller at onanere når man er i bad. Begge dele kan mindske følsomheden lidt, så du ikke bliver øm lige så hurtigt. En anden måde er at bruge glidecreme eller måske lidt spyt på fingeren, så der er vådt dernede. Du skal også vide at følsomheden bliver mindre med tiden, og at klitoris nok vil blive mindre øm jo mere du onanerer.

Du kan også prøve at onanere med en finger eller to i skeden. Sådan er der også nogen der foretrækker det, og de fleste er ikke helt så følsomme der, som på klitoris.

Uanset hvordan du vælger at prøve dig frem, så er det altid en god idé at du er afslappet når du onanerer. I forhold til at tænke frække ting, så er det ikke alle som har nemt ved at finde på fantasier, og det er helt okay, og der er ingen som siger at du skal tænke frækt når du onanerer. Rigtig ofte kan det bare være med til at gøre oplevelsen lidt mere intim, men det kan også være at du bare skal tænke på det du gør - nemlig at onanere.

Det er svært at sige hvad der er rigtigt eller forkert når det kommer til onani, men det skal føles rart. Så mit bedste råd til dig, er at prøve dig frem. Hvis det nu fortsætter med at være ømt eller hvis det bliver værre, så vil jeg anbefale dig at ringe til lægen, så du kan få tjekket om alt nu er som det skal være.

Venlig hilsen

Signe