Sluge?
brevkassespørgsmål af
Alberte
15 år
Jeg har nogen gange givet en dreng et bj. Det har gået fint og de har altid været meget betænksomme og trukket sig ud når det skulle være og så sprøjtet forbi mig. Men jeg har tænkt lidt på at det ku være cool hvis de lod vær og trække sig ud. Er jeg så en slut? Ved jo slet ikke om jeg kan, aner jo ikk hvordan det smager eller noget (eller om det er usundt?) Men tænker bare at det ku være enormt intimt at gøre drengen helt færdig, altså virklig en tillidserklæring eller noget som jeg tænker drengen ville synes om. Og tanken tænder mig faktisk. Men hvis han nu fortæller videre at man har taget det i munden er man så en slut i andres øjne? Er ikke noget jeg har snakket med mine veninder om, så ved ikk om nogen af dem gør det. Kan i rådgive?

Svar:
Hej Alberte,
Jeg synes du skal gøre det du har lyst til. Hvis du sluger vil der sikkert være nogen, der vil synes du er en slut. Men der vil sikkert være mindst ligeså mange, hvis ikke flere, der ikke synes det. Men i virkeligheden er det ligegyldigt hvad de andre synes. Hvis du har lyst til at prøve at sluge synes jeg bare du skal gøre det.
Det er helt naturligt at have lyst til at gøre gode ting for hinanden, især under sex. Mange synes nemlig at det er et ligeså stort turn on at give sin partner nydelse som det er selv at modtage. Så der er ikke noget forkert i, at du har lyst til at prøve at sluge. Og der er heller ikke noget usundt i det. Det smager som oftest lidt salt, og man skal være forberedt på at det er varmt (kropstemperatur). Men der er ikke noget farligt, forkert eller usundt ved det.
Jeg kan ikke sige noget om, hvordan andre vil se dig eller hvordan de vil reagere, hvis du sluger. Jeg kan kun sige, at det er ret forskelligt, hvordan folk ser på det. Personligt synes jeg ikke det har noget med at være en slut at gøre, og jeg synes bare du skal gøre det, du har lyst til. Men fordi jeg kan mærke på dit brev, at du er usikker på det, vil jeg råde dig til at tale med dine veninder om det, og høre hvad de tænker. Det kan måske give dig lidt ro i sindet.
Men igen: der er intet forkert, unaturligt eller slut-agtigt i at sluge. Det er en helt naturlig lyst. Og det er godt at udforske sine lyster og fantasier. Så længe det ikke gør ondt eller på anden måde volder skade på en selv eller andre.
God fornøjelse!
Mange hilsner,
Siv