Sperme

brevkassespørgsmål

Sperme

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 3 år 4 måneder siden

Hej

Jeg har et spørsmål. Lige gyldigt vor meget jeg prøver kan jeg ikke sperme. Jeg er 13 år gammel og har en penis på 10 cm. Jeg går i 7. Klasse og mange af de andre har længe sagt at der kan sperme. Så mit spørgsmål er, hvornår kan jeg sperme?

Svar:

Hej med dig!

Jeg kan godt forstå, at du er forvirret over, at nogle af drengene fra klassen har sagt, at de har kunnet sperme længe, når du ikke kan, selvom at du prøver.

Jeg er ikke læge, men mit bedste bud er, at du måske ikke er kommet i puberteten, endnu eller at det måske ikke er så lang tid siden, at du begyndte at komme i puberteten? Inden man kommer i puberten, så kan man nemlig ikke sperme, da sperm er sæd, og det er først i puberten, at drenge begynder at producere sæd. Når man så går i puberteten, kan det stadig godt gå lidt tid, før man kan sperme, da systemet lige skal i gang, hvis man kan sige det sådan. De første par gange kan du også opleve, at der ikke kommer særlig meget. Men det er altsammen helt normalt.

At nogle af drengene fra din klasse siger, at de har kunnet sperme længe, kan være fordi, at de er gået i puberten før dig. Det er nemlig meget forskelligt, hvornår man gør det. Normalt er det omkring den alder, du har nu, men måske nogle af drengene fra din klasse er gået tidligt i puberteten. Uanset hvad, så tænker jeg, at det er et spørgsmål om tid, før du også kan sperme. Men der er desværre ikke noget, man selv kan gøre for at komme i puberteten hurtigere, så det handler nok om at være lidt tålmodig indtil da.

Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål!

Mange hilsner

Dagmar

Dagmars billede
Dagmar fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål