Skilt+problemmer+hårdt

brevkassespørgsmål

Skilt+problemmer+hårdt

brevkassespørgsmål af
Alma
10 år
Oprettet 2 år 9 måneder siden

Hej mit navn er Alma.

Hjælp mig😭💔

Jeg har et stort problem, jeg er SKILSMESIG barn.

Mine forældre blev skilt da jeg var seks år.

Min mor har haft mange kærester men den hun har nu er den været.

Jeg har kendt ham hele mit liv men har aldrig kunne lide ham.

Han har to dreng, en på 16 år han er sød nok, den smsen er lige 2 måndeder ældre end mig han er ok men ikke den bedste.

I dag d. 10 juli enviterde hun ham kærsten lad os kalde ham Rune, og hans mindste dreng.

I starten var det fint men ligge pluselig begynde han Runes dreng at "lege" med min ting uden at spøger og så tog Rune den også uden at spøger og lavede en figure med den.

Runes dreng satte sig på min plads somåm jeg ikke er noget.

Jeg hviste ikke hvad jeg skulle gøre så jeg state mig ved siden af på en trappe og ventede på han gik for han hviste godt det var min plads.

Jeg stoler ikke engang på min mor fordi hun er som om jeg er mindre værd end Rune og hans familie.

Min far har jeg aldrig haft et så godt foothold til😭

Håber i forstår mig.

Jeg er ikke sådan at man skal nusse omkring mig bare elske mig.

Svar:

Kære Alma.

Tusind tak for dit brev. Jeg forstår virkelig godt du synes det hele er hårdt lige nu. Med det du beskriver, så kan jeg sagtens forstå du føler dig overset og at det kan føre til at du til tider føler dig mindre værd. Det kan lyde som en lille ting når nogen ikke lige får spurgt om lov til at låne noget eller tager din plads, men de små ting kan godt gå hen og blive store, når du i forvejen ikke rigtig bryder dig om din mors kæreste. Du stiller ikke noget spørgsmål i dit brev og det er helt okay. Jeg vil alligevel godt prøve at komme med nogle få råd, som du måske kan tænke over eller bruge hvis du har mod på det.

Du kan tænke over om det netop er fordi du ikke kan lide Rune at det rammer dig så hårdt. Måske det ville være nemmere at sige "pyt", hvis I fik et bedre forhold til hinanden? Prøv at tænke over om der er noget du godt kan lide ved Rune? Måske at han gør din mor glad? Uanset om din mor og Rune skal være kærester i lang eller kort tid, så  synes jeg det er vigtigt at du får talt med din mor om dine følelser. Jeg tænker ikke at hun synes du er mindre værd end de andre. Tværtimod. Måske hun slet ikke ved at du går og har disse tanker? Du kunne fortælle hende om de situationer du nævner i dette brev. Det kan være lidt nemmere at tale om problemet, når man har konkrete eksempler. Sammen kan I tale om hvilke regler der skal være når I alle er sammen. For eksempel at man lige spørger først inden man bare leger med andres ting.

Jeg håber du kan bruge mit svar og jeg håber virkelig også at du finder modet til at tale med din mor, så I sammen kan finde en god måde at være sammen på.

De bedste hilsner, Lisa.

cyberhuslisabjs billede
Lisa fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål