Skedesvamp eller andet?
brevkassespørgsmål af
A.
19 år
Hej.
Mit spørgsmål drejer sig om underlivet (skeden). Jeg har en mærkelig fornemmelse i skeden, det føles som om jeg har noget mellem benene, da jeg kiggede på det synes jeg at jeg kunne mærke noget der ligner en bums, den havde en lille rund form, og jeg synes ikke at jeg havde set den før. Problemet er, at jeg ingen smerter har og heller ingen kløe eller svie. Den irriterer mig bare fordi jeg godt kan mærke den.
Jeg tror det er starten på skedesvamp, men er alligevel i tvivl, hvad kan det være?
Tak på forhånd!! Rigtig god hjemmesiden:)

Svar:
Kære A.
Tak for dit spørgsmål til brevkassen.
Det er en meget kort beskrivelse du har givet af dit problem. Jeg forstår det sådan at du kan mærke der er noget der føles anderledes i skeden og når du mærker med fingrene så kan du mærke en lille bule, men ellers ikke andre symptomer(?). Sådan som du beskriver det, synes jeg ikke det lyder som skede svamp. Det at du har fået en lille bule dernede synes jeg er vigtigt at få kigget nærmere på, det kan enten være en polyp eller en kønssygdom fx kønsvorter, som bør blive behandlet. Jeg kan desværre ikke sige noget med sikkerhed om det, men ud fra det du beskriver, synes jeg bestemt du skal få en tid ved din læge til at få set på det, højest sansynligt er det noget helt fredeligt, som måske bare skal have lidt behandling.
Jeg håber det hjalp dig lidt med dit dilemma,
mvh læge Julie b