Skede
brevkassespørgsmål af
Olivia
14 år
Hej jeg er en pige på 14 år og jeg har haft sex 7 gange. Når jeg er nøgen og kigger ind på spejlet og bukker mig kan jeg se ind i mit fissehul og betyder det så jeg er meget løs? Og kan jeg blive stram igen hvis jeg er meget løs?

Svar:
Hej Olivia,
Tak for dit spørgsmål, det tror jeg faktisk godt at jeg kan svare på.
Du spørger om det, at du kan se ind i dit fissehul, betyder at du er meget løs, og det vil jeg klart svare nej til. Uden at vide hvordan du ser ud, vil jeg tro at det mere handler om dine kønslæber, der sidder udenpå fissehulet.
Kønslæberne er de lidt rynkede hudfolder, der sidder rundt om fissehulet. Der er de ydre kønslæber, som er dem der gror hår på. Og de indre kønslæber, som sidder bag de ydre kønslæber og beskytter dit fissehul. Kønslæber kommer i mange forskellige størrelser og derfor er det også forskelligt hvor meget de dækker for fissehullet. Så jeg tror at grunden til at du kan se dit fissehul, bare er at dine kønslæber ikke fylder så meget.
Fissehullet, eller skeden, er meget elastisk og kan udvide sig når man bliver ophidset og har lyst til sex. Den trækker sig sammen igen, når man ikke længere er ophidset, så man bliver altså ikke mere løs af at have sex. Heller ikke hvis man har sex mange gange. Hullet er også lidt større når man er afslappet og mindre hvis man er anspændt.
Hvis du har set porno, kan det godt virke som om fisser altid ser ud på en bestemt måde – eller at de helst skal se ud på en bestemt måde. Men i virkeligheden er fisser altså virkelig forskellige og i forhold til sex, betyder det sjældent særlig meget for hvordan det føles.
Jeg håber det var svar på dit spørgsmål og ellers må du endelig skrive igen.
Mange hilsner,
Marie