Skæv pik
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Kære brevkasse.
Jeg skriver simpelthen til jer, fordi min pik er skæv.
Det har været sådan i meget lang tid. Faktisk kan jeg slet ikke huske et tidspunkt hvor den ikke har været skæv. Den er skæv på den måde, at den læner/drejer sig til venstre side. Det gælder både når den er stiv og slap. Det er slet ikke noget voldsomt, men det er helt sikkert noget man lægger mærke til. Jeg ville beskrive det som en "ikke alt for skæv banan" hvis det giver mening.
Jeg har spekuleret om, at det er måske fordi jeg onanerer, at den er skæv. Jeg onanere kun med højre hånd, og når jeg tager fat om min pik med højre hånd, kan jeg se at det passer ret fint med hvordan den er skæv. Det ser umiddelbart ud som om at det er grunden til det, men kan det virkelig være?
Jeg har kigget på internettet efter andre med samme problem, men kan ikke finde nogen.
Kan en skæv pik virkelig være en bivirkning af onanering? Hvis ikke, hvad kan årsagen så være, og hvordan kan jeg evt "rette den ud"?
Håber det giver mening (:
mvh.

Svar:
Hej med dig
Jeg kan berolige dig med at din pik ikke er blevet skæv pga. onani. Den er bare skabt sådan, og den er helt normal.
Rigtig mange mænd oplever at deres pik bøjer lidt til enten den ene eller den anden side. Hvis den bøjer rigtig meget (hvilket jeg ikke tænker på din beskrivelse), så kaldes det en krummerik. For de fleste er det ikke et problem, men for nogle kan det betyde at det er svært at have sex. Grunden til at man har en krummerik, er fordi at bindevævet inde i pikken er en lille smule kortere på den ene side end den anden.
Hvis man er meget besværet af sin krummerik/hvis man er meget utilfreds med at pikken bøjer, så kan man godt blive opereret. Hvis du mener at din pik bøjer så meget at det vil være et problem for dig under sex, så kan du overveje at tale med din læge om det. Men jeg tænker at når du beskriver den som en "ikke alt for skæv banan", så behøver du ikke at være nervøs. Det lyder, som sagt, helt normalt, og der er ingen grund til at få den rettet  ud ved en operation.
Hvis du vil vide mere om krummerik, så kan du læse mere på rådgivningssiden sexlinjen.dk her
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Venlig hilsen
Signe