Skændes

brevkassespørgsmål

Skændes

brevkassespørgsmål af
Anna
10 år
Oprettet 4 år 7 måneder siden

hej... jeg har det meget dårligt med mig selv

jeg føler mig tyk og grim

mine forældre skændes og det går altid udover mig og jeg er bare træt af mit liv .. øhh ja det er bare ikke rart .. overvejer bare at gå og gider ikke bare at snakke med mine forældre im.. jeg kan bare ikke holde mig selv ud mere... HJÆLP

Svar:

Kæreste dig,

Hvor lyder det bare svært, det du beskriver, jeg kan godt forstå, at du har det virkelig svært. Det kan være helt vildt ubehageligt, når ens forældre skændes meget og især, hvis man også selv bliver inddraget i skænderierne. Det kan virkelig påvirke én og gøre, at hverdagen kan føles virkelig hård. Man kan få lyst til bare at stikke af fra det hele, bare for at få lidt ro. Når det er svært derhjemme, kan det være svært at være glad i alle andre sammenhænge også, og man kan blive meget usikker på sig selv - for eksempel kan man få tanker ligesom dem, du beskriver, om at man er tyk og grim. De fleste mennesker har perioder, hvor de er meget usikre på dem selv, og især i din alder kan det være slemt. Man er igang med at udvikle sig og finde ud af, hvem man er, og det kan være rigtig svært. Jeg lover dig, at rigtig mange andre på din alder, har mange af de samme tanker. Det kan være rigtig rart at snakke med nogen om det, måske du har en god ven eller veninde, du kan prøve at fortælle dine tanker til? Jeg tænker også, det er vigtigt, at du får snakket med dine forældre om, hvor ondt det gør på dig, at de skændes sådan. Det kan være svært at få sagt, nogle gange kan det være meget lettere, hvis man for eksempel skriver det hele ned i et brev, man så kan læse op fra eller give til dem. Måske det kan hjælpe dig også?

Hvis du har brug for at snakke mere om de her tanker, du går med og måske har lyst til at snakke med andre unge, så vil jeg gerne anbefale dig at kigge forbi Gruppechat.dk - her er der forskellige muligheder for at chatte med andre unge, også om lige præcis de ting, du går og tumler med. I aften er der en fri chat aften fra 17:30-19:30, du er meget velkommen.

Jeg håber, du kan bruge mit svar. Du må altid skrive igen her eller komme et smut forbi vores 1-1 chat!

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål