min hund og far...

brevkassespørgsmål

min hund og far...

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Oprettet 16 år 1 måned siden

jeg vil først lige sigde at mine forældre er skilt. sidste år i august fik vi en hund før i tiden var jeg bange for hunde men så da jeg så hende blev jeg så glad for hende hun er den hund som gjorde nig glad for andre hunde og hun tager altid mine ting op i hendes kurv og vi nogle gange lange ture hun er mit et og alt.
men nu da min far har fået et skod job hvor man har nogle mærkelige arbejds timer kan vi ikke have hende mere sælger han hende.

jeg har tit ondt i maven og græder når jeg skal sove og nogle gange græder jeg også i klassen på vej hjem og hver gang jeg nævner min hund bliver han helt vildt sur
jeg ved ikke om der måske også er en anden grund til at han vil af med hende fordi hans kærste bor et sted hvor man ikke må have en hund.

jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og hvad jeg skal sige min mor siger bare hold op med at græde og siger det ikke er hendes problem og jeg ved næste ikke om jeg tør stole på ham mere han siger også at mig og min lillebror og min far deler pengende for min hund men ved ikke om jeg vil have dem og dem der skal købe hende syndes jeg er mærke lige og synes ikke at min hund skal hjem til dem men min far er lige glad når jeg siger at min hund ikke skal hjem og bo hos dem og pludselig skal vi og så flytte......snøft.... snøft snøft den ulykkelige pige

Svar:

Hej
Der er mange ting i dit liv lige nu der gør dig ked af det, og det er rigtig hårdt.

Det er svært når ens forældre bliver skilt, og nogen gange går det desværre ud over børnene. Det er bare vigtigt at huske at det er forældrene der har problemer, og det er aldrig børnenes skyld.

Jeg kan godt forstå at du er så ked af det, og det lyder ikke til at du rigtig har snakket med nogen om det. Det er en rigtig god ide at finde en du er tryg ved at snakke med, er der en veninde, en lærer på din skole eller måske en i din familie?

Jeg kan se at du har prøvet at snakke med din mor, men hun lytter ikke rigtig til dig. Når du er ked af det skal din mor selvfølgelig tage det seriøst.
Jeg tror du skal prøve at snakke med hende om nogen af de andre ting der gør dig ked af det, måske er det nemmere for hende at forstå.

Jeg er ked af at høre i skal af med jeres hund igen. Det lyder til at du har knyttet dig meget til hunden.
Jeg kan høre at det er svært for dig at skulle af med hunden, men du må prøve at stole på at dem den skal bo ved vil tage sig godt af hunden.
Er det nogen du kender så kan du måske aftale med dem at du kan komme og besøge din hund.

Jeg håber at du kan finde en at snakke med og hjælpe dig med at få dine forældre til at forstå at det er svært for dig lige nu.

Mange varme tanker
Denise