Single DK
brevkassespørgsmål af
Frederik M
18 år
Davs. Efter et del år som single er jeg sku blevet træt af det og har derfor besluttet mig at starte på noget dating. Jeg oprettede en profil på single dk og har skam funden en der er lige min type, problemet er bare at jeg ikke ved hvordan jeg skal starte en sammentale og egentlig overhovedet komme i kontakt med hende uden at betale for det

Svar:
Hej
Dejligt at du skriver ind til os!
Det lyder rigtig spændende, at du har besluttet dig for at begynde at date igen. Når jeg læser dit spørgsmål, bliver jeg i tvivl, om du søger hjælp til, hvordan man starter en samtale med et nyt menneske - eller om du søger hjælp til, hvordan man undgår at betale for det. Jeg svarer dig derfor på begge dele.
At starte en samtale med et nyt menneske
Det kan være rigtig nervepirrende at skulle tage kontakt til et fremmed menneske. Specielt når det er en, som man er interesseret i at date. Jeg kommer til at tænke på, at den person, som du har fundet på single.dk, jo netop har oprettet en profil for at finde en at date - ligesom dig. Mon det kan tage lidt af presset at tænke på, at den anden person er i samme situation som dig?
Når man har samlet sig mod til at tage kontakt til et nyt menneske, kan det gøres på mange måder. Du kan eventuelt være helt ærlig og skrive til hende, at hun er din type, og om hun har lyst til at skrive lidt sammen eller mødes til en kop kaffe eller lignende en dag. Du kan også prøve at spørge ind til, hvorfor hun mon har oprettet en profil og hvad hun leder efter.
Derefter tænker jeg, at du kan spørge ind til hende og fortælle lidt om dig selv, så i kan lære hinanden lidt bedre at kende. Det kan fx være, om hun mon går i skole eller arbejder og hvilke interesser hun har.
At undgå at skulle betale for at oprette kontakt
Jeg kender ikke så meget til single.dk, men jeg kan læse på deres forside, at de har gratis oprettelse og fuld adgang til fair priser. Derfor tror jeg desværre ikke, at du kan kontakte hende pigen uden at skulle betale for det. Det er ofte den måde, at datingsider tjener penge på.
Hvis du slet ikke er interesseret i at betale penge for at få kontakt til en pige, kan du eventuelt lede efter en gratis datingside eller app.
Det kan også være, at du kan finde nogle fællesskaber at være med i, hvor du måske kan møde en, som du synes er sød.
Til sidst vil jeg bare ønske dig alt muligt held og lykke med det! Og du er selvfølgelig altid velkommen her i brevkassen igen.
Venlig hilsen Laura fra cyberhus