Penis
brevkassespørgsmål af
Svar hurtigst muligt
15 år
Hej mit navn er Mattias.
2 spørgsmål
1. jeg har en kæreste og vi har være sammen i 7 månder. Vi har ddt godt sammen og alt køre bare untal det med sex. Jeg holder ikke Sterling længe og har været inde og se hvad men kan gøre ved det og gider virkelig ikke lide på hulvet og lave øvelser hver dag for det har jeg ikke tid til. Jeg føler ikke jeg kan tilfredsstille hende for hver gang hun har det godt er jeg lige ved st komme og så trækker jeg den ud. så hvad skal jeg gøre.
2. efter vi har haft sex får jeg nogle gange nogle små hvide knupper på mit penis hoved, men der sker ikke hver gang kun nogle gange. det gør ikke ondt, klør bare helt vildt, men med tiden kan det knuppes af. det skal lige siges at jeg vasker mig efter vi har haft sex. Hvsd er det og hvad gør jeg for ikke at få det?

Svar:
Hej Mattias,
Tak for dit brev - det er nogle rigtig gode spørgsmål du stiller. Hermed et par svar, du forhåbentlig kan bruge:
1. Lad mig starte med at sige, at der er rigtig mange, der kender den problematik du beskriver. Mange oplever, at de kommer for hurtigt og ikke kan holde særligt længe, og at de derfor ikke kan tilfredsstille deres partner. Så du er bestemt ikke den eneste. Men hvad gør man ved det? Personligt tror jeg ikke øvelser på gulvet er vejen frem. Det der i stedet er vejen frem, er at tænke sex helt anderledes.
Mange tænker, at sex=penetration - altså at sex er lig med pik i skede. Men sex er meget mere end det. Sex er alt det, man kan gøre ved og med sin partner, som føles dejligt for den ene eller for begge to. Sex handler ikke kun om pikken og skeden. Sex handler også om at bruge munden, tungen, læberne, hænderne og fingrene, og om at kærtegne de steder på kroppen, hvor det føles dejligt for dig selv og din partner. Hvis du har dét fokus kan du samtidig fokusere på, at få din kæreste til at komme først (uden penetration) og dernæst fokusere på selv at komme.
Det tager tid at blive fortrolig med sig selv og sin krop, og det tager tid at blive fortrolig med sin kærestes krop. Så det er ikke sikkert, at det lykkes de første gange. Men hvis I er gode til at fortælle hinanden hvad der føles godt og hvad der føles mindre godt, så skal det nok komme (pun not intended). Og heldigvis er "udforskningsfasen" og det at eksperimentere med sig selv og hinanden rigtig sjovt og dejligt. Nogen gange er det også lidt akavet. Men det gør ikke noget. For det er oplevelser I har sammen, som er med til at gøre jer klogere på jer selv og hinanden. Det vigtigste er bare, at I er gode til at kommunikere, så I er sikre på at have hinanden med hele vejen igennem.
Så mit råd er altså: tag det roligt, tag jer god tid til at udforske, og prøv at holde lidt igen med penetrationssex.
2. I forhold til dit andet spørgsmål må jeg blive dig svar skyldig. Jeg synes det er en rigtig god idé, at du vasker dig efter sex, men jeg kan ikke umiddelbart regne ud, hvad det er for nogle hvide knopper du får. Jeg tænker det bedste vil være, at du tager en snak med din læge om det. Han eller hun vil kunne give dig et noget mere kvalificeret svar. Når du er 15 år kan du selv bestille en tid, uden dine forældre behøver at vide det. Husk på, at selvom det måske kan føles pinligt at snakke med lægen om sådan noget her, så er det lægens arbejde, og ikke noget han eller hun vil synes er akavet eller mærkeligt.
Jeg håber du kan bruge det. God fornøjelse og held og lykke!
Mange hilsner,
Siv