Bryster
brevkassespørgsmål af
Lilly
12 år
Min nipples vokser ikke! Jeg er snart 13 og mine boobs er nogle donuts! jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og det er bare MEGA irriterende, hvad skal jeg gøre!

Svar:
Kære Lilly.
Tak for dit spørgsmål til brevkassen, det er rigtig stærkt du rækker ud når tingene bliver svært.
Jeg vil starte med at prøve og berolige dig med, at du jo "kun" er 13 år, og din krop er stadig i fuldt gang med at udvikle sig, dine bryster er først færdig udviklet når du er omkring start 20'erne, så der er masser af tid endnu før deres egentlig form viser sig fuldt ud.  Vægt også spille en rolle i hvor store de bliver, fordi brysterne hovedsageligt består af fedtvæv. Hvis du er en tynd pige vil du nok ikke få så store bryster, og omvendt er du en større pige vil du måske få større bryster naturligt.
Jeg ved godt det ligenu er sindssyg frustrerende og irriterende at skulle vente på, eftersom du gerne vil have dine bryster vokser her og nu, men sådan forgår det desværre ikke. Jeg ved det sikkert ikke er det svar du håbede på, men det bedste du kan gøre at værne dig med noget tålmodighed, dine bryster skal nok ligeså stille begynde at vokse efterhånden som du bliver ældre, og folk skal nok syntes om dig ligegyldig om du har små, mellem eller store bryster.
Jeg ved det her måske lyder nederen og som noget man ofte vil høre folk sige til en, men noget andet du også kan gøre er at fokusere på noget andet ved din krop du syntes er pænt "Dit ansigt? Dine ben? Hår?" osv. På denne måde får du fokus lidt væk fra dine bryster for en tid, det er vigtigt at prøve at tænke positivt om sig selv selvom det sikkert er meget svært især i din alder, men prøv at give det et skud alligevel, det sker ikke på en dag, men det er noget man øver sig på hverdag.
Venlig hilsen Kylie.