Pik Størelse

brevkassespørgsmål

Pik Størelse

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 2 år 4 måneder siden

Hej. Jeg er en overvægtig 13 årig dreng og har altid fået af vide at de har en mindre pik størrelse. Min pik er 10cm stiv og jeg vil spørge om det er normalt? Jeg har altid været usikker med min krop og vil vide ol det er normalt den er 10cm stiv.

Svar:

Hej du

Jeg har ikke før hørt, at der skulle være en sammenhæng mellem pikstørrelse og overvægt. Ens vægt afhænger nemlig af, hvor meget man spiser og motionerer, mens pikstørrelsen mest af alt afhænger af genetik. Så ens pikstørrelse skulle gerne være den samme, uanset om man vejer 50 kg. eller 100 kg.

Den gennemsnitlige pik kan være alt mellem 10 og 18 cm lang. Der er også nogle pikke, som er mindre eller større end det. Så din pik har en helt normal størrelse. Derudover er du "kun" 13 år, og din krop er derfor ikke færdigudviklet endnu. Pikken kan blive ved med at vokse helt indtil 18-20 års alderen, så det er ikke sikkert, at din pik har nået sin endelige størrelse endnu.

Jeg håber, du kan bruge mit svar.

De bedste hilsner
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål