Sex
brevkassespørgsmål af
Marcus
13 år
Jeg har en kæreste hvor jeg var hjemme hos henne vi sad på Hennes værelse hvor hun spørg skal vi have sex jeg svarede ja fordi jeg havde lyst til sex hun begynde og tage sit tøj af hvor jeg spurgte må vi enlig godt have sex så sagde hun ja og så rørte vi ved hinanden Må jeg enlig godt have sex vis vi på sammen alder og vi begge ville og synes det var dejligt især når hun rørte mig

Svar:
Kære 13 årige dreng.
Tak for dit spørgsmål og din ærlighed.
Sådan helt kort, ja i må gerne have sex, når i er under 15 år begge to. Dog er i til den unge side i forhold til at have sex, så det er vigtigt  i husker at passe på hinanden i det, og begge har lyst til det. Ligeledes at i husker at beskytte jer, så hun ikke risikerer at blive gravid. Det kan nemlig godt ske, også hvis hun ikke har fået menstruation endnu.
Der hvor det begynder at kunne være problematisk, er hvis en af jer havde været over 15 eller 18  år, så havde i stået i en hel anden situation. Men når i begge er 13 år gamle, er det helt ok at have sex, også selvom det er tidligt at begynde på det.
Jeg håber i husker at passe godt på hinanden og beskytter hinanden med kondom.