Har brug for hjælp
brevkassespørgsmål af
Jens
15 år
Hey cyberhus jeg er en dreng på 15 og har den her pige som jeg snapper med og som jeg går på skole med... Vi er ikke kærester men vi er gode venner som i rigtig gode venner. Jeg vil virkelig gerne have sex med hende og er næsten sikker på hun også vil da hun havde skrevet det Jeg har beskyttelse og sådan noget men ved bare ikke hvordan jeg skal spørge henne og hvor man skal have sex henne Selvfølgelig er det bedst hjemme hos en af os i en seng men synes bare det bliver akavet Hvis hendes forældre er hjemme

Svar:
Hej Jens
Tak for dit brevkassespørgsmål. Det kan være svært at finde ud af, hvordan man skal tage det første skridt med en pige - og du er helt sikkert ikke den eneste, som er i tvivl om, hvordan man lige kan gøre. Derfor er jeg glad for, at du spørger om råd herinde i brevkassen, så jeg kan hjælpe dig.
Hvordan skal man spørge, om nogen vil have sex?
Det kan være svært at finde ud af, hvordan man på en god måde spørger nogen, om de vil have sex. Skal man spørge helt direkte? Eller er det bedre at være mere diskret? Det tror jeg ikke, der er et klart svar på, for det handler nok mest af alt om personlig stil. Jeg har skrevet lidt forslag her nedenfor, som du kan overveje at bruge eller blive inspireret af.
Du skriver, at du er næsten helt sikker på, at hun gerne vil have sex med dig - og derfor tænker jeg, at der måske allerede er lagt lidt op til det? Hvis I kommer ind på det igen, kan det være, at du kan prøve at spørge hende mere direkte ind til, om hun har lyst til det? Ellers skriver du også, at I allerede snapper meget. Derfor tænker jeg, at det vil være helt oplagt at spørge hende over snap. Måske kan det falde naturligt ind i en af jeres samtaler? Eller måske skal du prøve at fortælle hende, at der er noget, du gerne vil spørge hende om? Det kan også være, at du kan starte med at fortælle hende om nogle af de ting, du godt kan lide ved hende og høre, om hun har det på samme måde med dig? Og så kan det være, at samtalen falder helt naturligt derfra. Jeg tror, at det vigtigste er, at du giver hende chancen for selv at tage stilling til, om hun vil have sex med dig eller ej. Hvordan du så præcist gør eller formulerer det, er så måske mindre vigtigt.
Hvor kan man have sex henne?
Jeg kan godt forstå, hvis du synes, det er akavet at have sex, mens der er andre hjemme. Det kan være frygten for at blive opdaget, eller bare følelsen af, at det måske er akavet at skulle hilse på hendes forældre, hvis I lige har ligget og er gået til den på værelset. Jeg tror, at der er mange både fyre og piger, som kan genkende de følelser. Men jeg tror også, at der er mange, som lægger de følelser til side og har sex alligevel, selvom deres egne eller deres partners forældre er inde i stuen ved siden af. Så kan man fx sætte noget musik eller et tv-show på i stedet, så man dels ikke kan høre de andre - og dels så de måske ikke kan høre jer. En anden mulighed er måske også, at I kan have sex på et tidspunkt, hvor dine eller hendes forældre ikke er hjemme? Hvis I har tidligere fri fra skole end jeres forældre for eksempel? Eller hvis jeres forældre er ude til noget? Jeg tror, I bliver nødt til at være kreative og finde på en løsning, som I begge føler jer trygge i.
Jeg tænker ikke, at det er en særligt god idé at have sex andre steder end derhjemme de første par gange. Det er nemlig vigtigt, at man føler sig tryg, når man har sin første gang, og at man er et sted, hvor man har tid og plads til at tage tingene stille og roligt. Så kan man bedre lytte til sin krop og mærke sine egne grænser.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Held og lykke!
De bedste hilsner
Marie