Sex
brevkassespørgsmål af
Larsen
22 år
Hej. Jeg er begyndt at snakke med en ung kvinde og føler vi matcher sammen og vil gerne spørge hende om vi skal ses en dag men hvordan får jeg gjort det? Vil gerne have sex med hende men ved ikke hvordan jeg skal komme ind på det.

Svar:
Hej med dig Larsen
Hvor er det dejligt, at du har mødt en, som du synes, at du matcher godt med! Du skriver, at du gerne vil ses med hende en dag, men at du er i tvivl om, hvordan du skal spørge hende. Det kan jeg godt forstå, da det er noget, som godt kan gøre de fleste lidt nervøse. Du kan evt. overveje at spørge hende, om hun har lyst til at lave noget bestemt såsom at gå en tur, se en film, få en kop kaffe eller lignende. For nogle kan det i hvert fald føles lidt lettere, hvis man har noget fælles tredje at fokusere på, når man mødes. Du kan også vælge at fortælle hende, hvordan du har det, og at du synes, at I matcher godt, og at du gerne vil tilbringe mere tid sammen med hende. Det tænker jeg, at hun vil blive rigtig smigret og glad over at høre.
Du skriver også, at du gerne vil have sex med hende, men at du ikke helt ved, hvordan du skal komme ind på det. Jeg må indrømme, at jeg er lidt i tvivl, om det er fordi, du kun ønsker sex, eller om det mere er, fordi du er nysgerrig på, om hun har lyst til at have sex med dig? Men uanset hvad, så tænker jeg, at det måske kan være en meget god idé at få talt om, hvad I hver især søger. Det kan også være, at det giver dig en lidt bedre fornemmelse af, hvor hun er henne i det hele. Du kan også spørge hende, hvad hun tænker om jer to, men mit bedste råd til en start vil være at tage tingene stille og roligt. Prøve at mødes et par gange, se om kemien forsat er der, og så tage den derfra. Hvis du efter at have mødtes nogle gange stadig har lyst til at ses med hende, men føler dig i tvivl om, hvad hun vil, så er det helt fair at spørge jo. Datinglivet kan være super forvirrende, så derfor handler det også nogle gange om at være direkte, turde stille de lidt sårbare spørgsmål og acceptere det, hvis svaret ikke var det, man ønskede.
Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål, og at du føler dig hjulpet lidt på vej. Jeg sender en masse held-og-lykke tanker din vej!
De bedste hilsner
Dagmar