sen pubertet
brevkassespørgsmål af
Kai
15 år
Hej mig og klassen skal i svømmehal i weekenden men jeg har ikke hår på dilleren og den er lille jeg er lidt bange for drengene ville tænke over det eller lave lidt sjov med det.

Svar:
Hej
I puberteten udvikler drenge ansigtshår og får dybere stemmer. derudover vokser kønsdelene. de begynder at danne sæd og nogle teenagere får bumser, kan blive meget trætte. Pubertet betyder, at du begynder at udvikle dig fra barn til voksen.
Det er forskelligt , hvordan drenge i teenageårerne udvikler sig. Nogle har fået hår på dilleren andre ikke. Nogle har en stor diller og andre ikke.Det er forskelligt, hvor hurtigt drenge i puberteten udvikler sig. Arv og genetik spiller også ind. Nogle har en stor diller og andre en mindre og de har forskellige fysiske former. Størrelse er ikke alt. Alligevel er mange mænd / drenge interesserede i længde og omkreds, når det kommer til deres diller. For hvor stor er sådan en diller , hvornår stopper den med at vokse ?  der er nogle engelske forskere, der har undersøgt penisstørrelse på mænd fra 16 forskellige lande. det blev undersøgt, hvor lang var penis i slap / erigeret tilstand ? Gennemsnitslængde på erigeret penis er 13, 12 cm og gennemsnitslængde på slap penis er 9,16 cm. omkredsen er 11,66 cm på en erigeret penis og 9,31 cm på den slappe. Penis begynder at vokse i tykkelse og længde, når drenge går i puberteten omkring 12 - 13 årsalderen. Penis fortsætter med at vokse indtil de sene teenageår eller start 20`erne., hvor pubedrteten stopper. Hvor lang den bliver handler også om race, højde og vægt.
Der er sikkert nogle drenge, der også tænker ligesom dig. De går også og tænker, om de er helt normale. Det er helt normalt at tænke sådan.
Håber at du fik svar på dit spørgsmål.
De bedste hilsner Lærke.