Sperm
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej
Jeg vil gerne vide om jeg har super sperm. Kan man få det testet gratis?
Er der nogle kliniker der ligger i GS, som er gratis?
Når jeg kommer spermer jeg meget og det er meget hvidt og klistrede. Min kæreste siger af det smager godt? smager sperm af noget? Når jeg trækker mig ud af hende løbber det noget ned til hendes anus og så siger hun at det kilder. Gør det?
Har også prøvet at sperme ud over hendes røv, mave, ansigt og brystet. Hvorfor kan hun lide at hun et smurt ind i mit sperm?

Svar:
Hej med dig
Hvor er det bare så fint at både din kæreste og dig er tilfredse med din sperm. Ud fra det, tænker jeg godt at du kan kalde din sperm for supersperm, men hvis det nu er din sædkvalitet du tænker på, så kan det være svært at bedømme uden at lave en lægetest. Det er nemlig muligt at have både lav eller høj sædkvalitet, men det kan ikke ses på selve sæden - jo højere sædkvalitet, jo større sandsynlighed for at du kan gøre en kvinde gravid (hvis hendes æg fungerer som de skal), men du er jo kun 14 år, og behøver ikke tænke på sædkvalitet før om mange år. Når det så er sagt, så er der nogle ting du kan gøre for at sikre at du bliver ved med at have en god sædkvalitet. Undersøgelser peger på at mænd der lever meget usundt har dårligere sædkvalitet, så derfor vil jeg anbefale dig at undgå at drikke for meget cola og spise meget fed mad (friture, fastfood, fede mejeriprodukter - ost/mælk - og fedtet på kanten af kødet), og samtidig dyrke regelmæssig motion.
Jeg er usikker på hvilke klinik du snakker om, men hvis du ønsker at få testet din sperm, så er første skridt at du tager til lægen. Det er først når du bliver 18 år, at du f.eks. kan donere sæd til en spermbank, hvor de også vil teste din kvalitet. Lægen vil nok spørge ind til hvorfor du mener at det er nødvendigt at få testet.
Sæd har en smag ja. Ofte vil det være ret salt, men det kan også få smag efter hvad du spiser, så hvis du spiser meget sødt, surt, salt eller bittert, så vil det tage smag derefter. Så det kan jo tyde på at du spiser noget som din kæreste godt kan lide. Hvis du er meget nysgerrig, kan du jo prøve selv at smage på din sæd. Det er ikke farligt. Om det kilder, kan jeg ikke svare på. Der er nogen kvinder som er mere følsomme end andre i det område, men hvis din kæreste siger at det kilder, så tror jeg godt du kan stole på det.
Sidst men ikke mindst, spørger du hvorfor hun godt kan lide at få sit sæd ud over sig. Der er nogen kvinder som synes det er rigtig frækt at blive spermet på, og der er også nogen som ikke bryder sig om det. Det er svært at sige noget generelt om det, og hvis du også synes det er frækt, så tænker jeg at du bare skal være glad for at hun kan lide det. Du kan jo også prøve at spørge hende om hvad hun synes der er så frækt ved det?
Jeg håber du kan bruge mit svar!
Venlig Hilsen
Signe