Onanering uden creme
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg har onaneret i mange år, og gør det næsten hver dag. Jeg har aldrig brugt glidecreme eller nogen anden form for smørrelse. Jeg er begyndt at blive bange for permanent skade på min penis. Skal jeg være nervøs for at skade min penis hvis jeg ikke begynder at bruge glidecreme, eller kan jeg godt forsætte med ikke at bruge det?.

Svar:
Hej Anonym
Hvor er det godt du spørger når du pludselig bliver i tvivl. Jeg tænker dog ikke du behøver være bekymret.
Har du ondt efter du har onaneret? Eller er huden på din penis meget rød og irriteret efter du har onaneret? Hvis du kan svare ja, så kan det være en god idé at prøve og bruge glidecreme.
Nogle bruger glidecreme. For drenge og mænd der er omskåret, kan det være nødvendigt for at onani føles rart. De fleste drenge, der ikke er omskåret, kan sagtens onanere, uden glidecreme.
Så hvis du ikke oplever ubehag ved den måde du onanerer på lige nu, så kan du roligt fortsætte, som du altid har gjort.  Der er ikke noget farligt ved at onanere uden glidecreme.
Hvis du vil prøve at bruge glidecreme, kan du også sagtens gøre det. Måske vil du synes det er dejligt, men det er som sagt ikke noget du behøver.
God fornøjelse - Pedro