Pikken og piger??
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hvad bruger men pikken til?
Hvordan virker den?
hvorfor stritter den opad som stiv?
Hvorfor har den forhud og et hoved??
hvordan føles det at stikke en stiv lem op i en våd stram fisse???
tænker de pigevenner jeg har på sex? En har tage trøjen af for mig to gange for at tænde mig og en hat sats sig på mit skød og spurgt om jeg ser porno.

Svar:
Hej med dig
Tak for dine spørgsmål. Det er så fint at du er nysgerrig på din krop og seksualitet. Jeg vil gennemgå dine spørgsmål et af gangen, selvom at nogle af svarene vil hænge sammen
Hvad bruger men pikken til?
Som udgangspunkt er der to ting som du kan bruge din pik til. Først og fremmest er det den du bruger til at tisse, hvilket betyder at der løber et urinrør inden i den. Urin (og afføring) er kroppens måde at skille sig af med forskellige affaldstoffer. For det andet, så gør pikken dig i stand til at gøre en kvinde gravid. Ligesom at der er et urinrør, så er der også et form for rør der fører fra din pung (din testikler) og ud, sådan at sæden kan komme op i kvinden og gøre hende gravid. Rent biologisk er vi jo skabt til, mand og kvinde, at lave en baby, hvis vi dyrker sex. Så fra naturens side, er det dét som pikken skal bruges til. Når det så er sagt, så kan pikken også bruges til at opnå nydelse (orgasme) enten ved at dyrke sex eller ved at onanere, uden det formål at gøre nogen gravide.
Hvordan virker den?
Som du allerede ved, så er pikken ikke stiv hele tiden, men det sker ofte når man bliver seksuelt opstemt. Når det sker, så bliver der pumpet blod ned til de svulmelegemer som sidder i penis, og så vokser den i størrelse. For nogen vokser den meget og for andre vokser den lidt. Det er meget forskelligt. Nogle gange kan det føles som om at den dunker, og det hænger sammen med at der er rigtig meget blod dernede som farer rundt i blodbanerne. Det er lidt det samme som hvis du står på hovedet. Så vil det også begynde at dunke når blodet samler sig i hovedet. Når du så onanerer eller har sex, så bliver penis stimuleret ved at forhuden bliver trukket frem og tilbage over penishovedet - det giver rigtig meget nydelse og efter noget tid, kommer sæden ud. Nogle gange går det hurtigt, andre gange tager det længere tid. Sæden er, som sagt, biologisk set skabt til at gøre en kvinde gravid, men faktisk er der undersøgelser der viser at jo mere du onanerer, jo mere sæd producerer du (i testiklerne) og du nedsætter samtidig risikoen for testikelkræft.
hvorfor stritter den opad som stiv?
Igen så handler det om at den bliver fyldt med blod, som så gør at den vokser og bliver hård. Hvorfor den præcist vælger at stritte opad, kan jeg ikke svare på. Måske hænger det sammen med at det så er nemmere at trænge ind i kvindens vagina? Der er nogen som oplever at penis peger mere til højre eller til venstre eller mere ligeud. Det siges at hvis din stive penis stitter opad, så er det fordi at stivheden er helt i top. Hvis den peger lidt nedad, så kan det være et tegn på "dårlig" stivhed eller problemer med at blive helt stiv. Så du kan være fint tilfreds.
Hvorfor har den forhud og et hoved?
Jeg tænker at det kaldes forhud og hoved, fordi det gav mest mening da de forskellige dele skulle navngives. Man kan spørge sig selv om hvorfor det hedder en albue eller fingerspids. Forhuden er lavet til at beskytte penis hovedet (som også kaldes glans) mod at tørre ud. Som nævnt, så er det stimulering af penishovedet der giver nydelse, og hvis du ikke havde forhuden, så vil der være nedsat følsomhed på penishovedet, og det vil kræve mere at få samme nydelse. Hovedet eller glansen er et indre organ, hvor kroppens indgange (urinrør og sædkanal) har udgang.
Jeg vil tro at det føles godt. Ellers ville sex ikke være så populært. Og det er faktisk ret vigtigt at fissen er, som du skriver, våd, for ellers kan det føles lidt ubehageligt både for mand og kvinde. Grunden til at man snakker om at en fisse skal være stram, handler om at hvis der er en lille smule modstand (stramhed) når du kører penis frem og tilbage, så bliver penishovedet stimuleret rigtig godt - hvilket betyder godt med nydelse.
tænker de pigevenner jeg har på sex?
Jeg er helt sikker på at dine pigevenner tænker på sex. Det gør de fleste mennesker. Nogen mere end andre, men der er ikke noget forkert eller unormalt ved at tænke på sex. Som sagt, så er vi designet til, rent biologisk, at forplante os (lave børn), og lige nu er det nemmest at lave børn ved at dyrke sex. Som nævnt, så er det normalt at tænke på sex, selvom at de fleste stadig er 16 år før de har deres første gang. Hvis du nu går og overvejer at have sex, så er det en god idé lige at stoppe op og tænke over om du egentlig er helt klar til det. Det er også en god idé at snakke med den man ønsker at have sex med - både for at vide om det er gengældt, men også for at blive enige om hvad der skal ske bagefter. Sex kan nemlig være meget følelsesmæssigt. Så måske skal man være kærester? Under alle omstændigheder, så er det tryggest og rarest at dyrke sex med en man har tillid til - og det er derfor at sex oftest kun sker mellem kærester.
Jeg håber du kan bruge mine svar! Husk at du altid er velkommen til at skrive igen, hvis du har flere spørgsmål. Det er meget bedre at du spørger end at du går rundt og er i tvivl.
Venlig Hilsen
Signe